בשר אדום וסרטן

אספירין וסרטן המעי הגס – למטופלים עם סיכון גבוה

אספירין וסרטן המעי הגס – שימוש ארוך טווח באספירין יכול לסייע בהפחתת סיכון לסרטן המעי הגס באנשים בעלי סיכון גנטי מוגבר למחלה, כך טוענים מדענים.

חוקרים באוניברסיטת ניוקסל שבבריטניה שבחנו קשר בין אספירין וסרטן המעי הגס, ערכו ניסוי אקראי ב- 861 אנשים עם תסמונת לינץ, מוטציה גנטית שמגבירה סיכון לסרטן המעי הגס ולגידולים באברים אחרים. המשתתפים התבקשו, בין השנים 1999-2005 ליטול 600 מג אספירין או פלסבו (תרופת דמה) לפרקי זמן שונים.

בשנת 2010, אנשים שנטלו אספירין היו בעלי שיעור מופחת של 44% של סרטן המעי הגס בהשוואה לאלה שנטלו פלסבו. הסיכון בקרב אנשים שנטלו אספירין לפחות שנתיים ירד ב- 63%, והשפעת נטילת האספירין הייתה ניכרת לעין 5 שנים לאחר תחילת הטיפול.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט, מסיקים החוקרים: "נדרשים מחקרים נוספים כדי לקבוע את המינון האופטימלי ומשך הטיפול הרצוי באספירין. התועלת בנטילת אספירין בקבוצת סיכון זו היא ברורה".

מהאגודה למלחמה בסרטן המעי הגס בבריטניה נמסר בתגובה: "אנו מקדמים בברכה את הממצאים המבטיחים. ידענו במשך שנים על הקשר שבין נטילה יומית של אספירין לבין סיכון מופחת לסרטן המעי הגס, אבל מחקר זה הציג מקרה משכנע של שימוש יומי באספירין בקרב אנשים עם סיכון גנטי מוגבר. כל מי ששוקל להתחיל בשימוש סדיר באספירין צריך להתייעץ עם הרופא המטפל לפני תחילת הטיפול".

28.10.2011 

עוד על סרטן המעי הגס

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …