אספירין במינון נמוך

אספירין במינון נמוך מפחית סיכון למוות מסוגים רבים של סרטן

נטילה סדירה של אספירין במינון נמוך יכולה לסייע בהפחתת התחוללותם של כמה סוגי סרטן שכיחים, כך נטען במחקר חדש.

מינונים גבוהים של אספירין ידועים זה מכבר כבעלי השפעה מגנה, אך במחקר, שהתפרסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי לנצט, נטען שאפילו מינונים נמוכים יכולים לעזור בהפחתת הסיכון למות מכמה סוגים של מחלת הסרטן. גילוי זה יכול להיות חשוב מכיוון שמינונים נמוכים של אספירין מועדים פחות לגרום תופעות לוואי כמו דימומים במערכת העיכול.

פרופסור תום מיד, שהוביל את המחקר, אומר: "אלה הם ממצאים מרגשים וחשובים מאוד. אפשר שהם יישנו את ההמלצות לשמירת בריאות הציבור בקשר לנטילת אספירין במינון נמוך, מכיוון שהמאזן בין תועלת לבין סיכון לדימום השתנה ונוטה לטובת שימוש בתרופה".

במחקר נבדק מידע מ- 8 מחקרים קליניים קודמים ב- 25,570 מטופלים. נמצא שנטילת אספירין הייתה כרוכה בסיכון מופחת ב- 21% למוות מסרטן.

כאשר ניתחו החוקרים מידע שנאסף במשך 20 שנים לאחר שהמחקרים תמו, נמצא שמטופלים שנטלו קודם לכן אספירין היו בעלי סיכון מופחת ב- 20% למות מסוגי סרטן שכיחים בהשוואה לאלה שלא נטלו את התרופה. כמו כן נמצא סיכון מופחת ב- 35% למוות מסרטן במערכת העיכול.

פרופסור פיטר רוטוול, מאוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה, אומר בתגובה: "אין זה אומר שכל המבוגרים צריכים להתחיל מייד בנטילת אספירין, אך הממצאים מראים תועלות חדשות שלא הופיעו קודם לכן בהמלצות של הנחיות רשויות הבריאות. כל מי שמעוניין בנטילת אספירין על בסיס סדיר, צריך להתייעץ תחילה עם רופא המשפחה".

עוד על אספירין    

עוד על סרטן

7.12.2010

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …