סיכון למחלת לב

אי ספיקת לב תרופה ניסיונית חדשה

תרופה ניסיונית שעוצבה כטיפול עבור אי-ספיקת לב השיגה תוצאות מבטיחות בשלב שני של ניסוי קליני שנערך באוניברסיטת הול שבבריטניה.

תרופה שנקראת אומקמטיב מרקביל, היא הראשונה בסוג חדש של תרופות שנקרא משפעל מיוסין לבבי, שפועל בדרך אחרת מהתרופות הקיימות כטיפול עבור אי-ספיקת לב.

במקום לגרום לעלייה בדופק הלב, התרופה גורמת לשרירי הלב להתכווץ לזמן ארוך יותר, ולכן מגבירה את כמות הדם שנשאב בכל פעימת לב. דבר זה נגרם על-ידי הרחבת האינטראקציה בין החלבונים מיוסין ואקטין שגורמים להתכווצות השריר, וכך מתארך זמן ההתכווצות של החדר השמאלי בלב.

פרופסור ג'ון קלילנד, שהוביל את הניסוי הקליני, אומר: "הניסוי הראה שאפשר לתת בבטחה את התרופה למטופלים עם אי-ספיקת לב, והראה שבמינונים נכונים ובריכוזי פלזמה נכונים בדם, התרופה יכולה לשפר את תפקוד הלב ולהפוך את התכווצות הלב ליעילה יותר".

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי לנצט, נטלו חלק 45 מטופלים עם אי-ספיקת לב.            

מאגודת הלב הבריטית נמסר בתגובה: "אנו מקדמים בברכה את תוצאות הניסוי. על אף שנצפו תופעות לוואי מינימאליות בניסוי ראשוני זה, נטלו חלק בניסוי מספר קטן של מטופלים לפרקי זמן קצרים. אנו צריכים לראות תוצאות ממחקרים קליניים רחבי היקף לפרקי זמן ארוכים לפני שנוכל להעריך באופן ראוי את יעילות התרופה ובטיחות השימוש בה".
עוד על מחלת לב

19.8.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …