אימון יוגה

אימון יוגה יכול להקל על דיכאון קשה

מחקר מצא כי אימון יוגה שבועי בתוספת תרגילי נשימה עמוקה עוזרים בהקלה על מקרי דיכאון קשים שלא נפתרו בעזרת תרופות.

תנוחות רגועות ומדיטציה של יוגה יכולים להיות כל מה שרופא צריך לרשום כדי להכות בדיכאון חמור ועקשני, כך נטען במחקר חדש.

החוקרים מאמינים כי תרגול של יוגה יכול להיות טיפול אלטרנטיבי או טיפול משלים במקרי דיכאון שקשים לטיפול.

"טיפול זה נראה מועיל לאנשים שאינם רוצים ליטול תרופות אנטי-דיכאוניות ולאנשים שנוטלים מינון קבוע של תרופות אלה אך אינם משיגים הקלה משמעותית בתסמיניהם". אומר פרופסור כריס סטריטר, מהמחלקה לפסיכיאטריה ונוירולוגיה באוניברסיטת בוסטון שבארה"ב, שהוביל את המחקר.

דיכאון מז'ורי הוא הפרעה שכיחה, עיקשת ומנטרלת. כ-40% מהמטופלים שנוטלים תרופות לטיפול בסוג זה של דיכאון, אינם חווים כל הטבה במצבם, טוענים החוקרים.

מחקר קודם הראה כי יוגה, אותו אימון גופני ונפשי עתיק מהמזרח יכול לעזור.

"מנגנון הפעילות של יוגה דומה לטכניקות של אימונים גופניים אחרים שגורמות לשחרור של כימיקלים במוח שמעניקים הרגשה טובה" מסביר דר' אלן מנביץ שכתב את מאמר המערכת הנלווה למחקר. "פעילות גופנית, ובמיוחד יוגה, מפחיתה כמות של כימיקלים במערכת החיסונית שגורמים להחמרה בדיכאון. יש גם כמובן את האיכות המדיטטיבית של יוגה, אשר הופגנה ב- 'מיינדפולנס', שיטת טיפול באמצעות מודעות הכרתית, שיש לה השפעה מועילה על מערכת העצבים המרכזית" מוסיף דר' מנביץ.

צוות המחקר עקב אחר תוצאות טיפול בעזרת אימון יוגה של 30 מטופלים עם הפרעת דיכאון מז'ורי. המטופלים חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה אימון יוגה ב"מינון גבוה" שכלל שלושה מפגשים של 90 דקות כל אחד בשבוע בתוספת אימון עצמי בבית, וקבוצה שנייה קיבלה אימון יוגה ב"מינון נמוך" שכלל שני מפגשים של 90 דקות בשבוע בתוספת אימון עצמי בבית.

המטופלים תרגלו שיטה של יוגה שנקרא "איינגר יוגה" שמתמקדת בתנוחות מפורטות, מדויקות ומתואמות עם תרגילי נשימה.

המחקר מצא כי שתי הקבוצות חוו ירידה משמעותית בתסמיני הדיכאון שלהן. קבוצת ה"מינון הגבוה" חוותה אמנם פחות תסמינים דיכאוניים מקבוצת ה"מינון הנמוך", אך החוקרים מציינים כי גם טיפול זה היה יעיל ביותר בשיפור מצב הרוח של המטופלים.

דר' סטריטר מציין: "יעדי טיפול זה היו מסלולים נוירו-כימיים בגוף ששונים מהמסלולים הנוירו-כימיים של תרופות שמשנות מצב רוח, דבר שמחזק את הטענה כי אימון יוגה יכול להיות דרך טיפולית חדשה נטולת תופעות לוואי בדיכאון מז'ורי".

דר' מנביץ מסכם: "המחקר היה פרקטי ומתוכנן היטב. מהממצאים עולה כי אימון יוגה כטיפול יכול להועיל למיליוני אנשים בעולם שסובלים מדיכאון מז'ורי. יוגה, בדומה לאימון גופני רגיל, הוא טוב ומעיל לרוב האנשים הן לשמירת הבריאות והן כאמצעי לטיפול בבעיות בריאות".

המחקר התפרסם בתאריך 3.3.2017 בכתב העת לרפואה אלטרנטיבית ולרפואה משלימה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …