הליכה מתוך שינה

איכות שינה קשורה למשקל הגוף

במחקר חדש נטען כי איכות שינה יכולה להיות קשורה לשמירה על משקל גוף בריא.

במחקר, שהוצג בכינוס השנתי של האגודה האמריקנית לבית החזה, נטען שמדד מסת הגוף (BMI) קשור עם איכות שינה ולמספר שעות השינה.

החוקרים ניתחו את השינה, הפעילות וצריכת האנרגיה של 14 אחיות מתנדבות. כל משתתפת ענדה צמיד מיוחד שמדד ותיעד את סך הפעילות הגופנית, טמפרטורת הגוף, תנוחת הגוף ומדדים נוספים של פעילות ומנוחה.

החוקר הראשי, דר' ארן אילאסון אומר: "כאשר ניתחנו את המידע שנאסף לפי בעלי שינה קצרה ובעלי שינה ארוכה מצאנו שבעלי השינה הקצרה נטו להיות בעלי ממד מסת גוף גבוה יותר של 28.3 בהשוואה לבעלי שינה ארוכה שהיו בעלי מדד מסת גוף של 24.5. אלה שישנו מעט חוו גם שינה יעילה פחות שהתבטאה בקושי גדול יותר להירדם ולהישאר רדום".

במחקר אף נמצא שבעלי המשקל העודף נטו להיות פעילים יותר מחבריהם בעלי המשקל התקין. הם צעדו בממוצע 14,000 פסיעות ביום בהשוואה ל- 11,300 צעדים של בעלי המשקל התקין, הבדל של כמעט 25% והוציאו ביום 1,000 קלוריות יותר (3,064 קלוריות מול 2,080 קלוריות). ההוצאה הקלורית העודפת לא התבטאה בהפחתת משקל.

מסביר דר' אילאסון: "מצאנו קשרים מעניינים רבים במידע שאספנו, וזה פותח מספר אפשריות למחקרים בעתיד. דבר ראשון ברצוננו לדעת מה עומד מאחורי ההבדלים במשקל ומדוע שינה ומשקל נראים כקשורים זה בזה".

החוקרים העלו מספר השערות לקשר בין שינה למשקל גוף. פחות שעות שינה יכול לגרום להפרת האיזון ההורמונלי הטבעי, למשל כמות מופחתת של לפטין, הידוע בשמו העממי – הורמון השובע, אשר יכולה לגרום לאכילה מוגברת. עקות ומצבי דחק יכולים להפחית את משך השינה ואת איכותה ולהגביר אכילה ודפוסי התנהגות אחרים שתוצאתם עלייה במשקל.

מסכם דר' אילאסון: "שיעורי עקה גבוהים מחבלים בשינה. עקה ופחות שעות מנוחה גורמים לאנשים להיות מאורגנים פחות מחבריהם בעלי המשקל התקין. כלומר שהם יזדקקו ליותר פעילות גופנית כדי לבצע ולהשלים את אותן משימות. דבר זה עוד מגביר את העקה שלהם ומעודד אותם להתנהג בדרך לא בריאה כמו אכילת יתר".

18.5.2009

עוד על הפרעות שינה  
עוד על השמנת יתר

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …