אחרי ניסיון התאבדות

אחרי ניסיון התאבדות, שיחת טלפון יכולה להציל חיים

מעקב טלפוני פשוט אחרי ניסיון התאבדות של מי שביצע ניסיון התאבדות ושוחרר מבית החולים לביתו, יכול למנוע ניסיון התאבדות עתידי, כך נמצא במחקר.

שיחת טלפון פשוטה יכולה לגרום לשינוי גדול למישהו שניסה להתאבד  ואולי מהרהר באפשרות לבצע ניסיון התאבדות נוסף.

מחקר חדש מצא כי שיחת מעקב לאחר שמטופל אובדני שוחרר מהמחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים מפחיתה סיכון של ניסיון התאבדות עתידי ב- 30%.

המחקר כלל כמעט 1,400 מטופלים אחרי ניסיון התאבדות מעשרה מקומות בארה"ב  שקיבלו טיפול התערבותי שכלל: ניטור מקצועי, הדרכה של תכנון בטיחותי ושיחות מעקב בטלפון.

"אנשים בעלי נטייה אובדנית הם, במקרים רבים, מנותקים ומבודדים מבחינה חברתית. כך שכל קשר חיובי עם העולם יכול לגרום להם להרגיש טוב יותר" כך אומר החוקר הראשי, פרופסור מייקל אלן, מהפקולטה לפסיכיאטריה ורפואה דחופה באוניברסיטת קולורדו שבארה"ב.

פרופסור אלן הוא גם המנהל הרפואי של מיזם שבו מומחים לבריאות הנפש מתקשרים למטופלים בעלי נטייה אובדנית לאחר שהשתחררו מבית החולים.

אומר פרופסור אלן: "מתן הפנייה פסיכיאטרית לאחר שחרור מבית החולים אינו מספיק. אנחנו מתקשרים למטופלים עד שבע פעמים כדי לבדוק מה מצבם לאחר השחרור מבית החולים. אם אינם נמצאים אנחנו משאירים הודעה ומתקשרים שוב".

"אין לנו צורך באמצעים גדולים ומוחשיים, אנחנו מפחיתים סיכון של התאבדות פשוט בעזרת שיחת טלפון. זהו שירות זול באופן ממשי, התערבות טיפולית אלמנטרית בלי ניצוצות של היי-טק שמשיגה תוצאות מרשימות".

התאבדות היא גורם מוות מוביל שנמצא במקום העשירי בטבלאות התמותה בארה"ב. יותר מ- 44,000 מקרי מוות כתוצאה מהתאבדות נרשמו בשנת 2015. יותר ממיליון אנשים מבצעים ניסיון התאבדות בארה"ב מדי שנה.

פרופסור אמי בץ מאוניברסיטת קולורדו שהשתתפה במחקר, אומרת: "תוכניות של מעקב טלפוני הן דרך מעולה שעוזרת לגשר בין אשפוז לאחר ניסיון התאבדות לבין ביקור במרפאת חוץ לקבלת המשך טיפול וגישור זה מציל חיים. יהיה זה מעולה אם תוכניות כמו התוכנית שלנו ייושמו באופן נרחב יותר. התאבדות היא גורם מוות מוביל, במיוחד בקולורדו, ומחסור קבוע במחלקות אשפוז ומרפאות חוץ לבריאות הנפש צריך להפוך גישה חדשנית זו של ייעוץ ותמיכה טלפונית לדבר יותר אטרקטיבי".

המחקר התפרסם בתאריך 1.5.2017 בכתב העת פסיכיאטריה של ההתאחדות הרפואית האמריקנית.

עוד על דיכאון

עוד על חרדה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …