אושר לשימוש חיסון נגד הרפס זוסטר למבוגרים

רשויות הבריאות בארה"ב התירו לשימוש חיסון נגד הרפס זוסטר. החיסון החדש שנועד להקטין את הסיכון להופעת הרפס זוסטר בקרב מבוגרים בני 60 ומעלה.

חיסון נגד הרפס זוסטר (שלבקת חוגרת) נקרא זוסטווקס, שמיוצר על-ידי חברת התרופות מרק, הוא גירסא מרוכזת של חיסון נגד אבעבועות רוח. החיסון מדמה התקף של הרפס אך ללא תסמיני הכאב והשלפוחיות ומחזק את המערכת החיסונית מפני נגיף הרפס זוסטר.
האנשים המועדים ללקות בפריחה כואבת זו של שלבקת חוגרת הם אלה שלקו בעבר באבעבועות רוח או שקיבלו חיסון נגד מחלה זו. בעקבות מחלה או חיסון, נגיף אבעבועות רוח נותר לכוד בתאי עצבים מסוימים והמערכת החיסונית אינה מאפשרת לו לפרוץ מהם. עם ההזדקנות או במקרים בהם נחלשת המערכת החיסונית, עלול הנגיף לחמוק מתאי העצבים ולגרום להופעת הרפס זוסטר.
"זוהי פריצת דרך בכך שלראשונה קיים חיסון שאמור למנוע מחלה ומיועד לאוכלוסיה הבוגרת במיוחד"  אומר דר' וולטר אורנשטיין ששימש כיועץ בפיתוח החיסון.
בכדי לבדוק את יעילות החיסון, ערכה חברת מרק ניסוי בו השתתפו 38,546 נבדקים מעל לגיל 60 שלא לקו מעולם בהרפס זוסטר. מחציתם קיבלו חיסון והמחצית השניה קבלה תרופת דמה (פלסבו). לאחר 3 שנים נמצא כי שיעור הלוקים במחלה בקרב מקבלי הפלסבו היה כפול משיעורם בקרב מקבלי החיסון.
חשוב לציין כי בקרב מקבלי החיסון שלקו במחלה תסמיני הכאב היו פחותים בהשוואה למקבלי תרופת הדמה.
מכיוון שבחיסון החדש זוסטווקס משתמשים באותם הרכיבים הקיימים בחיסון לאבעבועות רוח לילדים, יש סבירות גבוהה שרמת הבטיחות של החיסון תהיה גבוהה ביותר.

עוד על שלבקת חוגרת

27.5.2006

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …