אומגה 3 צמחי כמקור תזונתי אינו מספיק

דו"ח חדש שפרסם ארגון ISSFAL טוען כי אין להסתפק בצריכת אומגה 3 צמחי, אלא יש לצרוך את חומצות השומן אומגה 3 מסוג DHA ו-EPA, על-ידי אכילת דגים עשירים באומגה 3 או צריכה של תוספי תזונה של שמן דגים שמכילים  DHA ו-EPA.

בדו"ח נטען כי אומגה 3 צמחי מכיל חומצת שומן אלפא לינולנית שאמנם הופכת בגוף ל-DHA ו- EPA, אולם בכמות קטנה מאוד, שלמעשה היא כמות זניחה מבחינה פיזיולוגית. מחבר הדוח, פרופסור תום ברנה, פרופסור למדעי התזונה באוניברסיטת קורנל שבארה"ב, מוסיף ומסביר: "חומצות שומן מסוג אומגה 3 ממקור ימי (DHA ו- EPA) הן בעלות עצמה רבה יותר מבחינה פיזיולוגית בהשוואה לחומצות שומן אומגה 3 ממקור צמחי".

בדו"ח חדש של ארגון ISSFAL, ארגון מוביל בתחום חומצות השומן, נטען שעל מנת ליהנות מההשפעות הטובות של חומצות השומן מסוג אומגה 3, DHA ו-EPA על הבריאות, עלינו לצרוך דגים עשירים באומגה 3 או תוספי תזונה של שמן דגים שמכילים  DHA ו-EPA.

כבר לפני שנים לא מעטות, כשהתבררה חשיבותן של חומצות שומן מסוג אומגה 3 לגופנו, ונמצא שהן הכרחיות, כלומר שהגוף אינו יכול לייצר אותן בעצמו, החלו יצרני מזון להעשיר מוצרים שונים באומגה 3, ולקדם שמנים צמחיים שעשירים באומגה 3, דוגמת שמן פשתן ושמן קנולה, אולם, למרות זאת, המשכנו לסבול מחוסר באומגה 3.המסקנה שעולה מן הדוח היא שאין להסתפק בצריכת חומצות שומן מסוג אומגה 3 ממקור צמחי, אלא שיש לצרוך גם את חומצות השומן אומגה 3 מסוג DHA ו-EPA, על-ידי אכילת דגים עשירים באומגה 3 או צריכת תוספי תזונה של שמן דגים המכילים  DHA ו-EPA כדי להתגבר באמת על המחסור ברכיבי תזונה חיוניים אלה.

1.6.2009

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …