אבחון סרטן ריאות

אבחון סרטן ריאות בעזרת חלבון בדם

אבחון סרטן ריאות – בדיקת דם חדשה תוכל לסייע בזיהוי סרטן הריאות בשלביו המוקדמים, ותעלה את הסיכויים לטיפול מוצלח במחלה, כך טוענים מדענים.

נכון להיום, סריקות ממוחשבות והדמיות רנטגן מבוצעות באנשים בעלי תסמינים של מחלות ריאה, אבל כשהתסמינים מובחנים, לעיתים קרובות, המחלה נמצאת בשלבי התפתחות מתקדמים.

חוקרים מצאו עתה חלבון בדם שהם מאמינים שקשור לכל שלבי ההתפתחות של סרטן הריאות שמופיע רק לעיתים נדירות בדמם של אנשים שאינם לוקים במחלה.

בדיקת דם לניטור חלבון זה יכולה לסייע לרופאים להחליט האם מעשנים ושאר אנשים שנמצאים בסיכון גבוה לסרטן צריכים לעבור הדמיה של הריאות.

בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לחקר הסרטן התפרסמו ממצאי המחקר. אומר החוקר הראשי דר' מרק סמנוק: "תוצאה חיובית בבדיקת הדם של החלבון, שבעקבותיה תיערך הדמיה ממוחשבת של הריאות (CT), יכולה לסייע בזיהוי אנשים שלקו בסרטן הריאות בשלב בו הטיפול יעיל יותר, ואפשר גם שירפא את החולה".

בתאי סרטן, החלבון שנקרא HAAH מתמקם על פני התאים בעוד שבתאים בריאים הוא נמצא בתוכם. החוקרים מצאו כי 99% מ- 160 החולים בשלבים שונים של סרטן הריאות, שהשתתפו במחקר, היו בעלי רמות גבוהות של החלבון HAAH בדמם, אך רק ב- 9% מ- 93 נבדקים שאינם מעשנים ללא סרטן הריאות, שהשתתפו במחקר, נמצא החלבון בדם. ממצאים אלה מראים שהבדיקה החדשה יכולה להיות מעשית לשימוש ועלותה נמוכה.

מסכמת דר' קייט ארני מהאגודה לחקר הסרטן: "במקביל למאמצינו לעודד אנשים לחדול מעישון בכדי למנוע סרטן ריאות בעתיד, אנו זקוקים בדחיפות לדרכים לאבחון מוקדם של המחלה. מחקרים רחבי היקף יראו לנו אם זיהוי החלבון HAAH אכן מתאים לאבחון מוקדם של סרטן הריאות. הממצאים הראשוניים מעניינים ביותר".

עוד על סרטן

19.9.2007

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …