יוגה וסרטן

יוגה וסרטן – הקלה למטופלי הקרנות עם סרטן הערמונית

מחקר חדש שבחן קשר בין יוגה וסרטן טוען כי תרגול של השיטה העתיקה להגברת ההרמוניה בין הגוף והנפש יכול להקל על תופעות לוואי של גברים בעת טיפולי הקרנות נגד סרטן הערמונית.

מתרגלי יוגה טירונים, שזה עתה התחילו לתרגל את הטכניקה, חדשו את מאגרי האנרגיה שלהם והפחיתו את ההשפעות השליליות של טיפולי הקרנות על דרכי השתן ועל חיי המין, בהשוואה לגברים אחרים שלא תרגלו כלל יוגה, כך נמצא במחקר שבדק קשר בין יוגה וסרטן הערמונית.

"רמות העייפות המדווחות על-ידי מטופלים צפויות להתגבר במהלך השבוע הרביעי או החמישי של טיפולי הקרנות לגברים עם סרטן הערמונית, אך זה לא קרה בקבוצה שתרגלה יוגה" כך אומרת החוקרת הראשית, פרופסור ניה ופיוולה, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת פנסילבניה שבארה"ב.

כ- 85% מהגברים שעוברים טיפולי הקרנות לסרטן הערמונית חווים בעיות בתפקוד המיני, בגלל שהטיפולים מרוקנים מאגרי טסטוסטרון. גברים רבים גם מדווחים על עייפות רבה לאחר טיפולי הקרנות.

האם תרגול של יוגה יכול להקל על קשיים אלה?

  • 22 מטופלים נטלו חלק באימוני יוגה פעמיים בשבוע במהלך טיפולי ההקרנות נגד סרטן הערמונית.
  • 28 מטופלים אחרים לא נטלו חלק באימוני יוגה ושימשו כקבוצת הביקורת.
  • כל אימון יוגה נמשך 75 דקות וכלל תרגול בתנוחות של ישיבה, עמידה והישענות. האימון הותאם למגבלות ולצרכים של כל מטופל באופן אישי.
  • כל משתתפי המחקר עברו 6-9 שבועות של טיפולי הקרנות.
  • מטופלים שתרגלו בעבר יוגה, מטופלים עם סרטן הערמונית במצב מתקדם, ומטופלים שעברו בעבר טיפולי הקרנות, לא נכללו במחקר.
  • כל משתתפי המחקר התבקשו למלא שאלון עצמי ולדווח בו על רמת עייפות, תפקוד של דרכי השתן ותפקוד מיני.

קבוצת מתאמני היוגה דיווחה על פחות עייפות, על תפקוד מיני שנשמר ועל תפקוד דרכי השתן טוב יותר. רמות העייפות של קבוצת היוגה הלכו וירדו ככל שהתקדמו האימונים, לעומתם רמות העייפות של קבוצת הביקורת הלכו ועלו. כך גם התפקוד המיני שהלך וירד בקבוצת הביקורת, אך נותר ללא שינוי בקבוצת היוגה.

"תרגול יוגה ידוע כמחזק את שרירי רצפת אגן הירכיים, וזהו כנראה ההסבר מדוע בקבוצת היוגה לא נרשמה ירידה בתפקוד המיני כפי שבאה לידי ביטוי בקבוצת הביקורת. זה גם יכול להסביר את התפקוד המשופר של דרכי השתן בקרב קבוצת היוגה" אומרת פרופסור ופיוולה.

המחקר מומן על-ידי האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן והקרן לחקר סרטן הערמונית בארה"ב. המחקר התפרסם בתאריך 6.4.2017 בכתב העת להקרנות אונקולוגיות, ביולוגיות ופיזיות.

עוד על יוגה

עוד על סרטן הערמונית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …