אקזמה

סוגים שונים של פטריות עלולים לגרום לזיהום בעור, בציפורניים ובאצבעות הרגליים. תוצאת זיהום זה נקראת אקזמה. אקזמה אינה גורמת לבעיות חמורות במיוחד, אך הפגיעה בעור, שהוא קו ההגנה הראשון מפני גורמי זיהום, עלולה להוות מקור לזיהומים משמעותיים אצל אנשים עם זרימת דם לקויה ברגלים, כגון: חולי סוכרת או בעלי מערכת חיסון חלשה. זיהומי פטריות בציפורניים הם קשים יותר לטיפול מזיהומי פטריות בעור. 

תסמינים (סימפטומים) של אקזמה

תסמיני האקזמה כוללים גירוד המלווה בתחושת שריפה המתחילה בדרך כלל בין אצבעות הרגליים. העור ברגליים נעשה לח, רגיש, אדמומי, סדוק ומתקלף. על כפות הרגליים עלולים להופיע כתמי עור מת. הבעיה מלווה לעתים בריח רע מכפות הרגליים ולפעמים מופיעות שלפוחיות קטנות על כפות הרגליים.

טיפול באקזמה

הטיפול המקובל הוא אבקות או משחות נגד פטריות כמו קלוטרימזול, טרבינפין, או טולנפלט. את האבקה או המשחה יש לשים בין האצבעות או באזורים הפגועים. רצוי להשתמש גם באבקה המייבשת את כפות הרגלים ולהקפיד על היגיינת הרגליים.

שינויים מומלצים באורח חיים

שמירת כפות רגליים יבשות היא חשובה ביותר לטיפול ולמניעת אקזמה. לאחר הרחצה חשוב ליבש היטב את כפות הרגליים. שימוש במייבש שיער מומלץ. האור הוא האויב של הפטרייה. לאנשים עם אקזמה רצוי ללכת עם סנדלים כדי שכפות הרגלים יחשפו לאור השמש. חשוב גם להחליף גרביים מדי יום כדי לא לאפשר לפטרייה להתפשט בכפות הרגליים.

טיפולי רפואה משלימה באקזמה

שימוש חיצוני בשמן עץ התה מפחית באופן משמעותי את תסמיני האקזמה. שילוב של שמן עץ התה עם הקפדה על היגיינת כף הרגל עשוי לפתור את הבעיה. השום ידוע כחומר אנטי-פטרייתי בעל עוצמה. מכיוון שאין עדיין תכשירי שום לשימוש חיצוני כדאי למרוח שום טרי מרוסק. בכמה מחקרים נמצא שהשום פותר את הבעיה תוך מספר ימים.

עדכון אחרון – 14/7/10

 

אולי יעניין אותך...

בעיות עור נפוצות

בעיות עור נפוצות – חלק שני

העור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו. העור מספק לנו הגנה מפני מפגעים חיצוניים רבים …