השמנת יתר וכניסה להריון

רעלת הריון – בדיקה ראשונית בשתן

רעלת הריון ו/או סוכרת שאינה מאובחנת יכולות להיות מקור לבעיות לאימא ולעוברה. בכל ביקור של אישה הרה אצל רופא נשים, אפשר שהיא תתבקש לתת דגימה של שתן שתיבדק במרפאת הרופא כדי לגלות נוכחות של סוכר ו/או חלבון בשתן. רמות נמוכות של סוכר ושל חלבון נמצאות בשתן באופן קבוע ותקין. רמות גבוהות מצביעות על בעיות ומחייבות עריכת בדיקות מקיפות יותר.

מצב שיכול לעורר דאגה בשליש השני ובשליש השלישי להריון נקרא רעלת הריון. זוהי הפרעה שמתאפיינת בלחץ דם גבוה וכמויות גדולות של חלבון בשתן. תסמיני רעלת הריון הם נפיחות, עלייה פתאומית במשקל, כאבי ראש ושינויים בראייה. תוצאת ההפרעה יכולה להיות ירידה בכמות החמצן ורכיבי התזונה שמגיעים לעובר דרך השליה ובעקבות זאת לידה של ילוד בעל משקל נמוך וסיבוכים נוספים. אם רעלת הריון מתגלה מוקדם מספיק באמצעות בדיקות לחץ דם  שגרתיות ובדיקות שגרתיות של חלבון בשתן, אפשר למנוע רבות מהבעיות הן לאימא והן לעובר.

רמות גבוהות של סוכר בשתן יכולות להיות סימן לסוכרת לא מאובחנת של האימא או סימן לסוכרת הריון, שהיא סוג של סוכרת שיכול להתפתח במהלך ההריון. בדיקת סוכר חיובית בשתן מחייבת, בדרך כלל, עריכת בדיקת סוכר בדם כדי לאושש את הממצא שהתגלה בשתן.

אולי יעניין אותך...

בדיקות הריון

זיהומים בהריון

זיהומים בהריון הם בעיה נפוצה. לעתים מדובר בזיהומים קלים שאינם מסוכנים, אך לעתים אלו זיהומים …