בדיקת נוגדנים לאיידס (נגיף HIV)

בדיקת נוגדנים לאיידס מיועדת לגלות האם בעקבות  זיהום של הנגיף שגורם למחלה  נוצרו נוגדנים, דבר שמאשר נשאות למחלת איידס. הנגיף שגורם למחלת איידס (תסמונת כשל חיסוני נרכש) נקרא HIV. אם אישה הרה נדבקת בנגיף, הוא יכול לעבור גם אל העובר שברחמה.

בדיקת נוגדנים לאיידס היא בדיקה שבוחנת את קיומם של נוגדנים לנגיף HIV בדם בהנחה שהופעת נוגדנים בדם פירושה שיש זיהום של נגיף HIV שגורם לתסמונת מסכנת חיים זו. רוב מוחלט של אנשים שנדבקו בנגיף (90%-95%) יפתחו תוך שלושה חודשים מהחשיפה כמות מספקת של נוגדנים כדי שבבדיקה תתקבל תוצאה חיובית. כמעט כל הנדבקים (יותר מ- 99%) יקבלו בבדיקת נוגדנים תוצאה חיובית תוך ששה חודשים.

במילים אחרות, הבדיקה לגילוי איידס אינה מזהה את נוכחותם של הנגיפים שמחוללים את המחלה, אלא את תגובת המערכת החיסונית שמייצרת נוגדנים שאמורים להיאבק בזיהום.

אישה שנמצאה עם זיהום של נגיף HIV , כי בדיקת נוגדנים לאיידס הייתה חיובית, צריכה לפנות לקבלת יעוץ רפואי לפני כניסה להריון כדי לדעת מהו הסיכוי שהעובר ידבק בנגיף ומהו הסיכון לבריאותה. אישה הרה עם זיהום של איידס יכולה לקבל טיפול שימזער את הסיכוי שהנגיף יעבור לעובר וצריכה להיות במעקב קפדני במשך כל תקופת ההריון.

תוצאה שלילית בבדיקת נוגדנים לאיידס פירושה שאין כל הידבקות או שעדיין לא נוצרה בגוף כמות מספקת של נוגדנים לנגיף שאפשר לזהותם בבטחה. אם קיים חשש להידבקות בנגיף, בגלל אורח חיים לא אחראי, מומלץ לבצע בדיקת נוגדנים במהלך ההריון.

אולי יעניין אותך...

בדיקות הריון

זיהומים בהריון

זיהומים בהריון הם בעיה נפוצה. לעתים מדובר בזיהומים קלים שאינם מסוכנים, אך לעתים אלו זיהומים …