מיומנויות חיים

בדיקת דם לאישור הריון

אם זו רק השערה שאתם בהריון או שבדיקת ההריון בוצעה בערכה ביתית ואתם רוצים להיות בטוחים, עליכם לבקש לערוך בדיקת דם לאישור הריון שתאשר שאכן מדובר בהריון.

כל הבדיקות לאישור קיומו של הריון – בדיקת שתן לאישור הריון או בדיקת דם לאישור הריון, מודדות את רמותיו של אותו החומר – הורמון שנקרא HCG, הורמון שמיוצר על-ידי השליה כאשר האישה בהריון. כמות ההורמון HCG שנוצרת במהלך תחילת ההריון מכפילה את עצמה כל יומיים שלושה. לאחר מכן העליה ברמות ההורמון מתמתנות לקראת החודש השני או השלישי להריון. בדיקות הריון איכותיות בשתן ו/או בדם יכולות לגלות את ההורמון HCG  תוך ימים ספורים לאחר ההתעברות.

בדיקת דם לאישור הריון מודדות את הכמות בפועל של הורמון HCG . התוצאה שמתקבלת מאפשרת לקבוע ברמת דיוק סבירה באיזה שבוע נמצא ההריון. אפשר לערוך בדיקות כמותיות של ההורמון מדי כמה ימים אם ישנן בעיות עם ההריון כדי לבחון את השינויים בריכוז של ההורמון HCG .

רמה נמוכה מהצפוי של ההורמון יכולה להיות תוצאה של חישוב שגוי של גיל ההריון או בעיה בהתפתחות העובר, שיכולה להוביל להפלה. אפשר לחזור על הבדיקה או לערוך הדמיית אולטרה-סאונד כדי להשוות את מידת התפתחותו בפועל של העובר למידה המצופה לפי גיל ההריון. במקרים של הריון מחוץ לרחם הערכים של ההורמון יהיו נמוכים מהמצופה ויעלו בקצב אטי יותר מהמצופה.

אולי יעניין אותך...

בדיקות הריון

זיהומים בהריון

זיהומים בהריון הם בעיה נפוצה. לעתים מדובר בזיהומים קלים שאינם מסוכנים, אך לעתים אלו זיהומים …