תסמונת התעלה הקרפלית

במקרים רבים תסמונת התעלה הקרפלית היא תוצאה של ביצוע תנועות ידיים או תנועות בשורש כף היד החוזרות על עצמן במשך זמן ארוך, כמו הקלדה למשל. התעלה הקרפלית היא תעלה צרה בשורש כף דרכה עוברים גידים ועצבים. כתוצאה ממאמץ ממושך עלולים הגידים להתנפח וללחוץ על העצב. במצב כזה תנועה באצבעות או בכף היד גורמת לכאב. הגידים עלולים להתנפח ולהצר את התעלה הקרפלית גם בגלל ארטריטיס, סוכרת,גאוט, שברים ומתח נפשי.

תסמינים (סימפטומים) של תסמונת התעלה הקרפלית

התסמינים הראשונים הם תחושות כהות, חולשה, דגדוג ושריפה באצבעות ובכפות הידיים. במידה ולא מטפלים בבעיה עלול להופיע כאב קבוע וממושך עם התנועה ובלעדיה, קושי באחיזת חפצים, קושי בפעילות האגודל, נפיחות ביד ובזרוע והזעת יתר בכפות הידיים.

טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית

הטיפול התרופתי המקובל הוא תרופות אנטי דלקתיות, תרופות משתנות, זריקות קורטיזון לשורש כף היד. מומלץ במקרים מסוימים להשתמש בקיבוע מיוחד של שורש כף היד. טיפול פיזיותרפי ניתן לשם חיזוק השרירים בין היד לשורש כף היד. במקרים קשים ניתן לבצע ניתוח המכונה שיחרור. בניתוח זה מפרידים את הגידים הנמצאים בתעלה הקרפלית כדי להפחית את הלחץ על העצב העובר בה.

טיפולי רפואה אלטרנטיבית בתסמונת התעלה הקרפלית

גלוקוזאמין וכונדרואטין הם מאבני הבנין של רקמות החיבור. השלמה תזונתית של שני רכיבים אלה בתוספת MSM הביאה להקלה בכאב, לירידה בדלקתיות ולשיפור בתפקוד הגידים.

סיכום

תסמונת התעלה הקרפלית היא הצרות של התעלה הקרפלית הנמצאת בין קצה הזרוע לשורש כף היד. ההצרות הנגרמת כתוצאה מנפיחות בגידים גורמת ללחץ זמני או קבוע על העצבים העוברים אף הם בתעלה זו. הסיבות לתסמונת עלולות להיות פעולה מאומצת של כף היד והאצבעות החוזרת על עצמה לאורך זמן רב או סיבוך של בעיות בריאות אחרות כגון: ארטריטיס או סוכרת. הטיפול המקובל מעניק הקלה לתסמינים ברמות שונות. קיבועים וטיפול פיזיותרפי מחזקים את השרירים ומאפשרים תפקוד שיגרתי. במצבים קשים ניתן לבצע ניתוח המשחרר את הלחץ המופעל על-ידי הגידים על עצב כף היד. טיפולי דיקור סיני, כירופרקטיקה ושיטת פלדנקרייז מועילים באופן משמעותי לשיפור התפקוד ולהפחתת התסמינים. 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך...

שבר ליס פרנק

שבר ליספרנק

שבר ליספרנק הוא פציעה בחלק האמצעי של כף הרגל. מטופלים עם פציעות ליספרנק חווים נפיחות …