גאוט

גאוט היא סוג של דלקת מפרקים הנגרמת כאשר גבישים של חומצת שתן מצטברים במפרקים וגורמים להתפתחות פתאומית של כאב ודלקת במפרק. אנשים הסובלים מגאוט הם בעלי יצור יתר של חומצת השתן או בעלי יכולת פגומה לסלקה ביעילות. המפרק המועד לפורענות בחלק גדול מן המקרים הוא הבוהן, אך גם מפרקים אחרים עלולים להיפגע.  

תסמינים (סימפטומים) של גאוט

כאב של גאוט עלול להופיע בפתאומיות ובעוצמה רבה. במפרק הפגוע יופיעו בדרך כלל אדמומית, נפיחות ורגישות. לעתים עלול להופיע חום קל.

טיפול בגאוט

הטיפול המקובל בהתקף חריף של גאוט הוא תרופות אנטי דלקתיות (NSAIDs) , וקורטיזונים. מומלץ לאפשר מנוחה למפרק הפגוע. לטיפול ארוך טווח ימליץ הרופא על תרופות להפחתת יצור חומצת השתן ותרופות להגברת הפרשת חומצת השתן מן הכליות.

שינויים מומלצים בתזונה ובאורח חיים

טיפולי רפואה משלימה בגאוט

השלמה תזונתית של חומצה פולית עשויה לסייע בהקטנת רמות של חומצת שתן. נטילה של מינונים גבוהים של ויטמין C הביאה להפרשה מוגברת של חומצת השתן בפרקי זמן קצרים. במחקר במעבדה נמצא שקוורציטין מעכב את פעילותו של האנזים הקשור להתפתחות גאוט.

סיכום

גאוט היא סוג של דלקת מפרקים הנגרמת כתוצאה מהצטברות גבישי חומצת שתן במפרקים, בדרך כלל במפרק הבוהן. התקפי גאוט מטופלים בתרופות אנטי דלקתיות, בתרופות להפחתת יצור חומצת שתן ובתרופות להגברת הפרשת שתן מן הכליות. מזונות העשירים ברכיבים הנקראים פיורינים מגבירים את תסמיני הגאוט ורצוי לסובלים מן הבעיה להימנע מצריכתם. 

עדכון אחרון – 14/7/10

 

 

אולי יעניין אותך...

שבר ליס פרנק

שבר ליספרנק

שבר ליספרנק הוא פציעה בחלק האמצעי של כף הרגל. מטופלים עם פציעות ליספרנק חווים נפיחות …