תרופות פסיכיאטריות

תרופות פסיכיאטריות – אחד מכל ששה אמריקנים נוטל אותן

אחד מכל ששה מבוגרים בארה"ב נוטל תרופות פסיכיאטריות כדי להתמודד עם מצבי בריאות כמו דיכאון, חרדה ונדודי שינה, כך נטען במחקר חדש.

החוקרים מצאו כי בשנת 2013 כמעט 17% מהמבוגרים בארה"ב דיווחו כי הם נטלו תרופת מרשם אנטי-דיכאונית אחת או יותר, תרופות הרגעה וגלולות שינה או תרופות אנטי-פסיכוטיות לטיפול בסכיזופרניה או בהפרעה דו-קוטבית.

"מנקודת מבט של בטיחות שימוש בתרופות, אני מודאג כי לרבות מן התרופות הללו יש תופעות גמילה שליליות ובחלקן, בעקבות שימוש ארוך טווח, נוצרת תלות או אף התמכרות" אומר עורך המחקר דר' תומס מור.

"בעיות אלה מחייבות מחקרים נוספים במיוחד בגלל העובדה שמרשמי התרופות הללו ניתנים ברובם על-ידי רופאי משפחה ולא על-ידי פסיכיאטרים, והמטופלים אינם מקבלים את מלוא הטיפול הנפשי לו הם זקוקים" מוסיף דר' מור – מדען מוביל בחקר בטיחות שימוש בתרופות וקובע מדיניות במכון לבטיחות שימוש בתרופות במדינת ורמונט שבארה"ב.

"השימוש בתרופות לבריאות הנפש הפך לנושא מעורר דאגה בארה"ב, הן בגלל חוסר הבהירות של מטרת הטיפול בחלק מהמקרים של מתן התרופות והן בגלל המחיר העולה של תרופות אלו"  אומרת דר' שואנה ניומן, פסיכיאטרית מניו-יורק שלא השתתפה במחקר. "הרוב המכריע של מרשמי תרופות פסיכיאטריות נרשם על-ידי רופאים שאינם פסיכיאטרים. מחקר שפרסמו המכונים הלאומיים לבריאות (NIH) בשנת 2014 מגלה שרוב תרופות ההרגעה בארה"ב נרשמו על-ידי רופאים שאינם פסיכיאטרים" מוסיפה דר' ניומן.

צוות המחקר בראשותו של דר' מור השתמש בסקר על ההוצאה הלאומית לבריאות משנת  2013 כדי לחשב מהו אחוז המבוגרים שמשתמש בתרופות מרשם אנטי-דיכאוניות, תרופות נוגדות חרדה, תרופות הרגעה, כדורי שינה ותרופות אנטי-פסיכוטיות.

בקרב אחד מכל ששה מבוגרים שדיווח על שימוש בתרופות אלה, 12% אמרו כי נטלו תרופות אנטי-דיכאוניות, 8% נטלו תרופות מרשם נוגדות חרדה, תרופות הרגעה או כדורי שינה, 2% נטלו תרופות אנטי-פסיכוטיות, כך מצאו החוקרים.

לבנים, בהשוואה לשחורים ולהיספאנים היו מועדים פי 2 יותר (21%) ליטול תרופות אלה. רק 5% מהאסייתיים דיווחו שנטלו תרופות אלה. החוקרים לא הצליחו למצוא הסבר מניח את הדעת לעובדת השימוש המוגבר של תרופות אלה בקרב לבנים.

בקרב המבוגרים שדיווחו על שימוש בתרופות לבריאות הנפש, שמונה מכל עשרה דיווחו על שימוש ארוך טווח, כלומר שלושה מרשמים או יותר בשנת 2013 או שימוש בתרופות באופן מתמשך שהחל בשנת 2011 או אף מוקדם יותר.

השימוש בתרופות אלה מתגבר עם העלייה בגיל. כרבע מהאנשים בני 60-85 שנים נוטלים אותן בהשוואה ל- 9% בלבד בקרב אנשים בני 18-39 שנים. נשים מועדות יותר מגברים לעשות שימוש רב יותר בתרופות פסיכיאטריות.

בין עשר תרופות פסיכיאטריות נמכרות ביותר שש תרופות הן תרופות אנטי-דיכאוניות, שלוש תרופות נוגדות חרדה ותרופה אחת היא כדור שינה.

ממצאי המחקר התפרסמו ב- 12.12.2016 בכתב העת הרפואי הנחשב של ההסתדרות הרפואית בארה"ב. עורכי המחקר טוענים שהערכותיהם לגבי השימוש בתרופות פסיכיאטריות מוטות כלפי מטה, מכיוון שהמידע על המרשמים דווח על-ידי המטופלים, דבר שמותיר פתח לבעיות של זיכרון בלתי מדויק ולדיווח לוקה בחסר.

דר' ויקטור פורנרי, מנהל המחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים צ'וקר בניו-יורק שבארה"ב, שלא נטל חלק במחקר, סבור שיותר אמריקנים זקוקים לתרופות פסיכיאטריות.

דר' פורנרי אומר: "בהינתן כי שיעור ההפרעות הפסיכיאטריות בקרב מבוגרים הוא קרוב ל- 25%, שיעור מקבלי התרופות הפסיכיאטריות בפועל מצביע על כך שסובלים רבים מהפרעות אלה אינו מטופל בתרופות. יש מספר סיבות לפער זה, ובהן התנגדות לקבלת טיפול, בעיות של נגישות לטיפולי בריאות הנפש ופחד מפני סטיגמה. נדרשים מאמצי חינוך והסברה על דרכי שימוש נאות בתרופות פסיכיאטריות לכל רופאי המשפחה ולרופאים שרושמים תרופות כאלה כדי להשיג שימוש מיטבי. רופאי משפחה צריכים לכלול בביקורת התקופתית שהם עורכים ניטור של בריאות הנפש".

עוד על דיכאון

עוד על חרדה

עוד על נדודי שינה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …