מחלת אדיסון

צילצולי אוזניים

צילצולי אוזניים או טינטון הם תחושה סוביקטיבית של רעש בלא גירוי אקוסטי. המנגנון הגורם אינו ברור, יתכן שמדובר בגירוי עצבי שסיבתו אינה ידועה, או שזו בעיית אוזניים שהתפתחה מנזקי רעש. חשוב לאבחן את מקור הבעיה אצל רופא. טינטון הוא לעתים נדירות קול ממשי, כמו הלמות של דם הנשמעת במקרה של וריד מוגדל המצריכה טיפול רפואי.

תסמינים (סימפטומים) של צילצולי אוזניים

תסמיני צילצולי אוזניים כוללים: קולות של זמזום, צילצול, שריקה או רחש. קולות אלה יכולים להיות מזדמנים, קבועים או תלויי דופק. צילצולי אוזניים עלולים להקשות על תפקוד שיגרתי או על השינה, ולשבש את יכולת ההקשבה או את היכולת להבחין בין קולות שונים.

טיפול בצילצולי אוזניים

לעתים הטיפול בצילצולי אוזניים הוא שימוש במכשיר שמיעה המייצר קול שממסך את הצילצולים. כעקרון הטיפול מיועד לגורם הטיניטוס, במידה והוא ידוע. רעש רקע עשוי למסך את הטינטון.

שינויים תזונתיים מומלצים

במחלת מנייר, שהיא שילוב של צילצולי אוזניים עם סחרחורות ואובדן שמיעה, נמצא קשר בין רמות גבוהות של כולסטרולטריגליצרידים וסוכר בדם לבין המחלה. במחקר שנערך נמצא שתוספת סיבים תזונתיים שיפרה את תסמיני צילצולי האוזניים.

טיפולי רפואה משלימה בצילצולי אוזניים

סיכום

צילצולי אוזניים (טיניטוס) הם זמזומים  שריקות, צילצולים, רחשים ורעשים נוספים שנשמעים באוזניים בקביעות או לסירוגין ומקורם אינו מן הסביבה. הטנטון עלול להיות מציק ביותר ולפעמים הוא כרוך באובדן חלקי של השמיעה. טיניטוס עלול להיות משולב עם בעיות אוזניים נוספות כמו סחרחורות ואובדן שמיעה (מחלת מנייר). הטיפול המקובל הוא בעזרת עזרי שמיעה הממסכים את הצילצולים או אטמי אוזנים למניעת החמרה בבעיה בגלל רעש סביבתי. השלמה תזונתית של אבץ עשויה לסייע במקרים של טיניטוס משולב בבעיות שמיעה הקשורות בגיל. צמח המרפא גינקו בילובה עשוי לסייע במקרה של טיניטוס שמקורו בזרימת דם חלשה. 

עדכון אחרון – 29/7/2010

 

 

אולי יעניין אותך...

מחלות של החומר הלבן במוח

מחלות של החומר הלבן במוח

החומר הלבן נמצא ברקמות עמוקות של המוח, מתחת לקליפת המוח. החומר הלבן מורכב מתאי תמיכה …