כאב ראש מקבצי

מיגרנה

מיגרנה היא כאב ראש עז ומכאיב ביותר שמתחיל בדרך כלל בצד אחד של הראש ומחמיר אל העיניים עם החשיפה לאור ולרעש. הנטייה למיגרנה היא כנראה תורשתית ויש בה גם רכיבים אלרגיים. התקפי מיגרנה עלולים להיגרם כתוצאה משינויים הורמונליים, מתח נפשי, מזונות מסוימים וזיהום סביבתי. ישנם אנשים החשים באאורה – תופעות מקדימות כמו נצנוצי אור לפני הופעת המיגרנה.

תסמינים (סימפטומים) של מיגרנה

תסמיני התראה (לפני הופעת ההתקף): דיכאוןרגישות, חוסר מנוחה, איבוד תיאבון, אאורה (הפרעת ראיה בה עלולים להופיע אורות בורקים או אזורי עיוורון זמני שלאחריו הופעת אורות צבעוניים בורקים). 
תסמינים בזמן ההתקף: כאב ראש עז המחמיר עם חשיפה לאור, הפרעות בראיה, בחילות, הקאות.
לא תמיד מופיעים כל הסימנים.

טיפול במיגרנה

הטיפול המקובל במיגרנה חריפה הוא תרופתי. ישנן תרופות לאפילפסיה או לדיכאון שניתן להשתמש בהן על מנת לנסות למנוע הופעת מיגרנה. אנשים הסובלים מחשיפה לאור מסתגרים בזמן ההתקף בחדר חשוך.

שינויים מומלצים בתזונה

לחלק מן הסובלים ממיגרנה יש בעיות בויסות רמות סוכר בדם. מסיבה זו מטפלים רבים ממליצים על הימנעות מסוכר מוסף למזון, מקפאין ומאלכוהול. כמו כן מומלץ לאכול ארוחות קטנות ותכופות (כ-6 פעמים ביום). רגישות למזון עלולה להיות סיבה להופעת מיגרנות. זיהוי המזון מעורר הרגישות והימנעות ממנו עשויים לסייע. חלק מן הסובלים ממיגרנות רגישים למלח, או לחלב פרה או ללקטוזה. בירור הרגישות והסרתה הן דרכים מועילות להפחתת המיגרנות.

טיפולי רפואה משלימה במיגרנה

סיכום

מיגרנה היא סוג של כאב ראש חזק במיוחד שעלול, בזמן התקף, לנטרל את הסובל מכל פעילות. קיים טיפול תרופתי וניתן לשלב צמחי מרפא או השלמות תזונתיות. דיקור סיני נמצא יעיל ביותר כטיפול בבעיה ובמקרים בהם המיגרנה משולבת עם בעיות בצוואר טיפול כירופרקטי משיג תוצאות טובות. 

עדכון אחרון – 26/7/2010

 

 

 

 

אולי יעניין אותך...

מחלות של החומר הלבן במוח

מחלות של החומר הלבן במוח

החומר הלבן נמצא ברקמות עמוקות של המוח, מתחת לקליפת המוח. החומר הלבן מורכב מתאי תמיכה …