טיפול בדיכאון

חרדה

חרדה מתוארת כתחושה של דאגה מתמשכת או איום, בדרך כלל בקשר לאירועים מידיים שעלולים לקרות. חרדה מפני אירועים רווי מתח היא נורמלית ועם הזמן היא מתפוגגת. חרדה מפני הבאות שאינה נעלמת עלולה לשבש את התפקוד התקין. מקרים קיצוניים של חרדה עלולים להמשך יותר מחצי שנה, אך לא באינטנסיביות יומיומית. אנשים רבים הסבורים שהם בחרדה, נמצאים למעשה בדיכאון. בגלל המשמעות מרחיקת הלכת של החרדות או הדיכאון המוסווה כחרדה חשוב ביותר להיעזר במומחים כדי להתגבר על מצב בריאותי זה. טיפולים משלימים הם אחת מן הדרכים כדי להתגבר על חרדה קלה עד בינונית.

תסמינים (סימפטומים) של חרדה

התסמינים הגופניים של חרדה כוללים: עייפות, נדודי שינה, כאבי בטן, הזעה מוגברת, דופק מואץ, נשימה מהירה, קוצר נשימה ואי-נוחות כללית.

טיפול בחרדה

חרדה הנגרמת כתוצאה מעודף פעילות הורמונלית של בלוטת המגן או בלוטות האדרנלין מטופלת בהתאם. חרדות אחרות מטופלות בתרופות נוגדות חרדה כגון: לורזפם ואלפרזולם או בתרופות אנטי-דיכאוניות כגון: פלואוקסטין, בדרך כלל בשילוב עם טיפול פסיכולוגי.

שינויים מומלצים בתזונה

רצוי להימנע מכל המזונות המכילים קפאין, כולל: קפה, תה, שוקולד, משקאות קלים (קולה) ותרופות המכילות קפאין. אנשים עם רמות חרדה גבוהות רגישים יותר לפעילותו של הקפאין.

טיפולי רפואה משלימה בחרדה

סיכום

כמעט כל אחד חווה פרקי זמן קצרים של חרדה. ישנם אנשים המועדים יותר לסבול ממצב בריאותי זה.
תחושה מתמשכת של אי-נוחות וחוסר שקט גופני ונפשי היא התוצאה גם במקרים בהם מודע האדם לסיבה שהובילה אותו לחוסר בטחון או לדאגה, וגם במקרים בהם קשה או בלתי ניתן לזהות את הגורם לחרדה. כמה מן האנשים יחוו התקפי פניקה שעלולים להיות מלווים בקשיי נשימה, הזעת יתר, דופק מואץ, ותחושות של חוסר אונים ועצבנות. תרופות שונות, השלמות תזונתיות, תרופות הומאופתיות וטכניקות מגע שונות עשויים להפחית את החרדה ולהשיב את האדם לאיזון טוב יותר.

עדכון אחרון – 25/7/2010

 

 

 

אולי יעניין אותך...

מחלות של החומר הלבן במוח

מחלות של החומר הלבן במוח

החומר הלבן נמצא ברקמות עמוקות של המוח, מתחת לקליפת המוח. החומר הלבן מורכב מתאי תמיכה …