תרופה לארטריטיס

ורטיגו

ורטיגו (סחרור) היא תחושה טורדנית של תנועתיות בלתי שגרתית או סיבובית של הסובל מן הבעיה או של הסובב אותו, או של שניהם בעת ובעונה אחת. תחושת ורטיגו מתרחשת בדרך כלל בעת הזזה של הראש והיא נמשכת לזמן קצר ודועכת. 
הסיבות לורטיגו הן פציעת ראש שקרתה בעבר, בעיות בצוואר, זיהום וירלי  טיפול תרופתי ובמחצית מן המקרים הסיבה אינה ידועה. סחרור עשוי להיעלם מעצמו לאחר שבועות או מספר חודשים, אך עלול להישאר גם לשנים. בכל מקרה חשוב לגשת לרופא המטפל ולבצע בדיקות מקיפות כדי לשלול אפשרות לבעיות בזרימת הדם, בעיות במוח, מחלת מנייר או זיהומים באוזן הפנימית. ורטיגו עלול גם להיגרם כתוצאה מסינוסיטיס, התקפי חרדהמיגרנות, תת פעילות של בלוטת המגן, רמה גבוהה של טריגליצרידיםסוכרת ורמות גבוהות של סוכר בדם. 

תסמינים (סימפטומים) של ורטיגו

אנשים הסובלים מסחרור (ורטיגו) חווים לפתע תחושות של תנועתיות מעגלית המלווה לעתים באובדן שיווי משקל, לעתים רחוקות הזעה, עייפות, בחילה והקאות.

טיפול בורטיגו

ניתן לטפל בסחרור (ורטיגו) בתרופות שונות, החל מתרופות ללא מרשם רופא נגד סחרחורת, תרופות הרגעה ותרופות מרשם. הרופא ימליץ גם על שהייה באוויר החופשי, עצימת עיניים והימנעות מאלכוהול. במקרים קשים עשוי הרופא להמליץ על התערבות ניתוחית להסרת העצב או המבוך האחראיים לשמירת שיווי משקל.

שינויים מומלצים בתזונה ובאורח חיים

טיפולי רפואה משלימה בורטיגו

סיכום

סחרור (ורטיגו) היא תחושה פתאומית של תנועתיות בלתי שגרתית או מעגלית של הסובל או של סביבתו או של שניהם בו זמנית. תחושה זו עלולה להיות מלווה בהזעה פתאומית, איבוד שיווי משקל ואף בחילה והקאות. הגורמים להופעת הורטיגו במחצית מן המקרים אינם ידועים, אך נמצא קשר נסיבתי לפציעות ראש בעבר, לסוכרת, לרמות גבוהות של טריגליצרידים בדם ולרמות גבוהות של סוכר בדם. לעתים מקור הבעיה הוא בטיפול תרופתי. רצוי ביותר להיבדק אצל רופא במקרה של ורטיגו כדי לשלול אפשרות של בעיות בזרימת דם במוח או דלקות באוזן הפנימית. אחת ההשערות להתפתחות ורטיגו היא הצטברות של פסולת מוצקת בנוזל השבלול הנמצא באוזן הפנימית. בעקבות כך פותחה סידרת תרגילים הנקראת טיהור השבלול שמטרתה ריכוז הפסולת במקום בו היא לא גורמת לנזק. לתרגול מסוג זה יש הצלחה די מרשימה. טיפולי פלדנקרייז, כירופרקטיקה (במקרים של בעיות בעמוד השידרה), שיאצו ודיקור סיני מסייעים אף הם בהפחתת התסמינים. במקרים חמורים נדרשת לעתים התערבות ניתוחית להסרת העצב או המבוך האחראיים על שמירת שיווי משקל באוזן הפנימית. 

עדכון אחרון – 26/7/2010

 

 

 

 

אולי יעניין אותך...

מחלות של החומר הלבן במוח

מחלות של החומר הלבן במוח

החומר הלבן נמצא ברקמות עמוקות של המוח, מתחת לקליפת המוח. החומר הלבן מורכב מתאי תמיכה …