עישון ואין אונות

תסמונת המעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז היא הפרעה נפוצה ביותר במערכת העיכול שעלולה לגרום לאי-נוחות ניכרת למרות שאינה נחשבת לבעיית בריאות חמורה. הסיבה להופעת התסמונת אינה ידועה. תסמונת זו אינה קשורה למחלות דלקתיות של מערכת העיכול כגון מחלת קרון או כיבים

תסמינים (סימפטומים) של תסמונת המעי הרגיז

התסמינים האופייניים הם נפיחות, גזים, שלשול ועצירות לסירוגין או רק אחד מהם. לסובלים מתסמונת המעי הרגיז יש לעתים גם כאבי גב ועייפות.

הטיפול המקובל בתסמונת המעי הרגיז

הטיפול המקובל כולל: הגבלת הצריכה של מוצרי חלב ושעועית, מוצרים המכילים קפאין ופרוקטוזה (סוכר פירות). במקרים של עצירות מקובל לתת השלמות תזונתיות של סיבים או משלשלים. במקרים של שלשול ניתנות תרופות המדכאות את תנועתיות המעי ובכך הן מאטות את מעבר תוכן המעי במערכת העיכול. תרופות אנטי דיכאוניות ותרופות נוגדות חרדה ניתנות לעתים במינון נמוך כי נמצאו כמועילות.

טיפולי רפואה אלטרנטיבית בתסמונת המעי הרגיז

סיכום

תסמונת המעי הרגיז היא הבעיה הנפוצה ביותר במערכת העיכול. התסמונת מאופיינת בנפיחות, גזים וכאבי בטן. היא עלולה להיות מלווה בעצירות או בשלשול. הפחתת רכיבים מעוררי רגישות בתזונה וצמצום צריכת לקטוזה (סוכר החלב) ופרוקטוזה (סוכר פירות) עם הגברת צריכת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים עשויים לסייע בהפחתת התסמינים. לעיתים נדרש טיפול תרופתי לשם התגברות על עצירות או להפסקת השלשול. צמחי מרפא והשלמות תזונתיות עשירים בסיבים עשויים לעזור במקרה של עצירות. אסידופילוס, שמן דגים ושמן נר הלילה מסייעים בשיפור תהליך העיכול ומקלים רבות על התסמונת. 

עידכון אחרון – 29/7/2010

 

 

 

 

אולי יעניין אותך...

דיאטה ללא גלוטן

דיאטה ללא גלוטן – סיכון מוגבר לסוכרת

אנשים שצורכים הכי מעט את החלבון גלוטן, מועדים במעט יותר לפתח סוכרת מסוג 2, כך …