מיגרנה בילדים

טפילי מעיים

טפילים הם אורגניזמים הגדולים מחיידקים או פטריות והם עלולים לגרום לזיהומים בעיקר במעיים. זיהום של טפילים עלול להיות מסכן חיים, במיוחד לאנשים עם בעיות חמורות בתפקוד מערכת החיסון. כשעולה חשש להמצאות טפילים במעיים חובה להתייעץ עם הרופא המטפל. 

תסמינים (סימפטומים) של טפילי מעיים

זיהום של טפילי מעיים עלול לגרום להופעת התסמינים הבאים: גזים, נפיחות,שלשול, ירידה במשקל, כאבים ועוויתות בבטן, עצירות, בחילה, הקאות, איבוד תיאבון, שיעול, גירוי בפי הטבעת ולעתים צואה דמית בעלת ריח רע.

טיפול בטפילי מעיים

התרופות הניתנות לטפילי מעיים הן בהתאם לסוג הטפיל. כטיפול תומך ניתנים נוזלים ואלקטרליטים. במקרה של שלשול חריף נדרש לעתים אשפוז לצורך עירוי נוזלים ואלקטרוליטים (במיוחד אצל ילדים וקשישים). לעתים יש צורך בתרופות לעצירת שלשול ותרופות מאלחשות.

שינויים מומלצים בתזונה

בארצות מתפתחות יש סיכוי רב יותר להידבק בטפילי מעיים. הנוסעים לארצות אלו רצוי שימנעו משתיית מי ברז ומאכילת מזון לא מבושל. כמו כן כדאי להימנע מאכילת פירות לא קליפים ומזון מוכן ברחוב. גם בארצות העולם המפותחות רצוי להימנע ממזונות מבושלים למחצה (בעיקר בשר, עוף ודגים).

טיפולי רפואה משלימה בטפילי מעיים

סיכום

זיהום של טפילי מעיים במידה ואינו מטופל עלול לסכן חיים. כאשר זיהום זה מלווה בשלשול חריף נדרש לעתים אשפוז לצורך עירוי נוזלים ואלקטרוליטים (במיוחד אצל ילדים וקשישים). הטיפול המקובל כולל תרופות ייעודיות בהתאם לסוג הטפיל וטיפול תומך של עירוי במידת הצורך ותרופות לעצירת שלשול. המבקרים בארצות מתפתחות טוב יעשו אם ימנעו משתיית מי ברז ומאכילת מזון לא מבושל. השלמה תזונתית של פרופוליס וצמח המרפא שום הם בעלי יכולת קטילה של טפילי מעיים ונטילתם תסייע בהקלת הבעיה. 

עדכון אחרון – 25/7/2010

 

 

אולי יעניין אותך...

דיאטה ללא גלוטן

דיאטה ללא גלוטן – סיכון מוגבר לסוכרת

אנשים שצורכים הכי מעט את החלבון גלוטן, מועדים במעט יותר לפתח סוכרת מסוג 2, כך …