טחורים

טחורים הם ורידים מוגדלים המופיעים באזור פי הטבעת. הסיבות הנפוצות להופעתם הן שלשול ועצירות. מקובל לכן לצרף לטיפול בטחורים גם טיפול בעצירות כרונית.

תסמינים (סימפטומים) של טחורים

תסמיני טחורים כוללים: נפיחות מכאיבה או גבשושיות בפי הטבעת שעלולות לדמם ולהיות דלוקות. לעתים קרובות יופיעו אי נוחות וגירוד בפי הטבעת. כתמי דם בהיר על נייר הטואלט או בצואה אף הם סימנים שעלולים להצביע על בעיית טחורים.

טיפול בטחורים

הטיפול המקובל בטחורים כולל: פתילות (נרות) לפי הטבעת, תרופות לריכוך תוכן המעי ומשחות לטיפול חיצוני. במקרים בהם הטחורים מוגדלים ביותר וחסמים באופן ניכר את פי הטבעת וכתוצאה מכך מתגבר הדימום יש צורך בהתערבות ניתוחית.

שינויים מומלצים בתזונה

באוכלוסיות בהן צריכת הסיבים התזונתיים גבוהה, כמות מקרי הטחורים נמוכה. תזונה עשירה בדגנים מלאים, פירות וירקות ושתייה מרובה של נוזלים משפרת את תנועתיות המעיים ושומרת על תוכן מעיים רך.

טיפולי רפואה משלימה בטחורים

סיכום

טחורים הם מצבור של ורידים נפוחים המכאיבים לעתים באזור פי הטבעת. הסיבה הנפוצה להופעת טחורים היא עצירות כרונית (ממושכת). סיבות נוספות הן: הריון,יתר לחץ דם, תזונה לא מאוזנת והשמנת יתר. התסמינים הנפוצים לטחורים הם כאב עז בפי הטבעת המלווה לעתים בגירוי, גירוד, נפיחות ודימום. טחורים מדממים עלולים לגרום לדלקות ולהופעת אנמיה (בעקבות אובדן מתמשך של דם). הטיפול המקובל כולל נרות, תרופות לריכוך תוכן המעי ומשחות לשימוש חיצוני להקלה. כשהטחורים מוגדלים ביותר נדרשת לעתים התערבות ניתוחית להסרתם. תזונה עשירה בסיבים ושפע של נוזלים תסייע למנוע הופעת טחורים ותקל בזמן הטיפול, אם הבעיה כבר קיימת. באופן דומה יסייעו השלמות תזונתיות של סיבים וצמח המרפא פסיליום. ויטמין C וצמחי המרפא גינקו בילובה ומטאטא הקצבים יסייעו בתהליך ההחלמה של הוורידים הפגועים. 

עדכון אחרון – 25/7/2010

 

אולי יעניין אותך...

דיאטה ללא גלוטן

דיאטה ללא גלוטן – סיכון מוגבר לסוכרת

אנשים שצורכים הכי מעט את החלבון גלוטן, מועדים במעט יותר לפתח סוכרת מסוג 2, כך …