תרופות עם קודאין

אי סבילות ללקטוז

אי-סבילות ללקטוז היא חוסר יכולת או יכולת חלקית לעכל את חלב הסוכר – לקטוז. בעיה זו נגרמת כתוצאה מיצור מופחת או חסר של אנזים הלקטז (האחראי על פירוק הלקטוז) בגוף. הדרך המקובלת לאבחון אי-סבילות ללקטוז היא שתיית שתי כוסות חלב על קיבה ריקה. אם תוך ארבע שעות מופיעים תסמיני הבעיה (עוויתות מעיים, גזים ושלשול) הבעיה קיימת.

תסמינים (סימפטומים) של אי סבילות ללקטוז

התסמינים האופייניים הם עוויתות במעיים, גזים, שלשול ולפעמים פריחה בעור.

טיפול באי סבילות ללקטוז

תזונה ללא לקטוז היא פתרון יעיל לאנשים עם מחסור באנזים הלקטז. חלק מהסובלים מן הבעיה יכולים לצרוך מוצרי חלב שמוסף להם אנזים הלקטז (תוספת זו גורם לעיכול מוקדם של הלקטוזה). רופאים ממליצים על השלמות תזונתיות של סידן לנמנעים מצריכת מוצרי חלב.

שינויים מומלצים בתזונה

לסובלים מאי-סבילות ללקטוז מומלץ לצמצם את צריכת מוצרי החלב. מבין מוצרי החלב שמעוררים פחות את הבעיה נמצאים היוגורט ומוצרי חלב דלי לקטוז.

טיפולי רפואה משלימה באי סבילות ללקטוז

השלמה תזונתית של לקטז הנלקחת לפני הארוחה מאפשרת צריכת מוצרי חלב ועיכול יעיל של הלקטוזה ללא הופעת תסמיני הבעיה. לנמנעים ממוצרי חלב רצוי לקחת השלמות תזונתיות של סידן. חלב ומוצריו הם המקור התזונתי המרכזי לסידן. הימנעות מהם עלולה ליצור חוסר בסידן אותו ניתן להשלים על-ידי השלמות תזונתיות של סידן.

סיכום

אי-סבילות ללקטוזה היא אחד הגורמים הנפוצים לבעיות ספיגת מזון. בעיה זו נגרמת כתוצאה מיצור מופחת או חסר של האנזים לקטז שאחראי על פירוק הלקטוזה. השלמה תזונתית של לקטז או הימנעות ממוצרי חלב ותגבורת של סידן יפחיתו באופן ניכר את הבעיה.

עדכון אחרון – 13/7/2010

 

 

אולי יעניין אותך...

דיאטה ללא גלוטן

דיאטה ללא גלוטן – סיכון מוגבר לסוכרת

אנשים שצורכים הכי מעט את החלבון גלוטן, מועדים במעט יותר לפתח סוכרת מסוג 2, כך …