שיעול

שיעול הוא תסמין למחלות רבות. על פי רוב הסיבה לשיעולים היא זיהום ויראלי נפוץ כמוהצטננות. לעתים מלווה השיעול בליחה. אם הליחה היא בעלת גוון ירוק או צהוב מרמז הדבר על זיהום שמקורו, קרוב לuודאי, בקטריאלי (חיידקים). שיעול המלווה בליחה דמית או שיעול ממושך (מעל לעשרה ימים) מחייב ביקור אצל הרופא לשם אבחון מדויק יותר. 

טיפול בשיעול

הטיפול המקובל הוא בראש ובראשונה אבחון סיבת השיעול. ניתן להקל על התסמינים בעזרת תרופות מדכאות שיעול, בעזרת סירופים וטבליות למציצה, בתרופות המפחיתות ליחה ובתרופות להוצאת ליחה. מומלץ לעתים להשתמש במכשיר אדים ביתי (במקרה של שיעולים יבשים) ולשתות משקאות חמים המשפרים את התחושה בגרון.

טיפולי רפואה משלימה בשיעול

צמחי מרפא כמו אניס וטימין מפחיתים את הגירוי לשיעול בלתי פוסק.
הוספת שמן אקליפטוס למכשיר האדים הביתי מקל על השיעול ומסייע במקרים של גודש באף.
ליקוריץ ובצל מסייעים בהוצאת הליחה ועקב כך מפחיתים את השיעול.

סיכום

שיעול הוא תסמין למחלות רבות, בעיקר מחלות בדרכי הנשימה העליונות, כגון: הצטננות ושפעת. מטרת השיעול היא להרחיק באופן פיזי חומרים וגורמי זיהום הגורמים לגירוי. זוהי פעולה חשובה הן כאמצעי הגנה והן כחלק מתהליך הריפוי העצמי. מכיוון שהשיעול גורם לאי-נוחות רבה, מקובל להשתמש במבחר תרופות המדכאות שיעול, בסירופים ובטבליות למציצה המרגיעים את הגרון ובתרופות להפחתת ליחה או להוצאת ליחה. צמחי מרפא רבים מפחיתים את הגירוי במקרים של שיעול קשה וטורדני ומסייעים בהפרשת הליחה המציקה. 

עדכון אחרון – 29/7/2010

 

 

 

אולי יעניין אותך...

סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה תורשתית. גן פגום גורם לאי-יכולת לנייד מלח בכמה סוגים של תאים …