סינוסיטיס

סינוסיטיס היא דלקת במעברי הסינוס. ישנם ארבעה זוגות של סינוסים בגולגולת שתפקידם לאפשר מעבר של אוויר לח במחילות האף. הצטננות היא הסיבה הנפוצה לסינוסיטיס. רגישות הנגרמת מגורמים סביבתיים כגון קדחת השחת (אבקני פרחים) או מזון מעורר רגישות או זיהומים בשיניים עלולים אף הם לגרום לסינוסיטיס. 

תסמינים (סימפטומים) של סינוסיטיס

סינוסיטיס חריף מאופיין בגודש באף ונזלת סמיכה בצבע ירוק או צהוב. תסמינים נוספים הם רגישות וכאב באזורי הסינוסים (בלחיים ובמצח), כאב ראש חזיתי, רעידות, חום ותחושת לחץ באזורי הסינוס. במקרים של סינוסיטיס כרוני (ממושך) התסמינים בדרך כלל קלים יותר וכוללים: אף מטפטף, ריח רע בפה ושיעול יבש וטורדני.

טיפול בסינוסיטיס

הטיפול המקובל בדלקת בסינוסים (סינוסיטיס) הוא תרופות להקלת גודש באף, תרופות להפחתת ליחה, משככי כאבים ואנטיביוטיקה. שימוש ממושך בתרופות לגודש מאבד את יעילותו. במקרים חמורים במיוחד, כאשר הטיפול התרופתי אינו יעיל או שיש בעיות מבניות, נדרשת התערבות ניתוחית לפתיחת החסימות בסינוסים ולניקוז ההפרשות.

שינויים מומלצים בתזונה

בהתאם למספר מחקרים, מעל למחצית הסובלים מסינוסיטיס הם בעלי רגישויות סביבתיות וחלקם גם בעלי רגישות למזונות מסוימים. מסיבה זו מומלץ לסובלים מסינוסיטיס כרוני לבצע בדיקות אלרגיה אצל הרופא ובעקבותיה להימנע ממזון מעורר רגישות.

טיפולי רפואה משלימה בסינוסיטיס

סיכום

סינוסיטיס (דלקת בסינוסים) נגרמת בדרך כלל כתוצאה מהצטננות חריפה. במקרים כאלה הטיפול המקובל להצטננות כמו: תרופות להקלת גודש באף, תרופות להפחתת ליחה, משככי כאבים ואנטיביוטיקה עשוי לסייע גם לסינוסיטיס. בחלק מן המקרים נגרמת דלקת בסינוסים (סינוסיטיס) כתוצאה מתגובה אלרגית לסביבה (פריחה למשל) או למזון. מציאת האלרגן והעלמתו יכולים לסייע בפתרון הבעיה. השלמה תזונתית של ויטמין C מקטינה את התגובה האלרגית בגוף (הפרשת היסטמין) ומביאה להקלה. שימוש בצמח המרפא אקליפטוס במכשיר אדים מביא להפחתת הגודש באף ובסינוסים ומקטין את הפרשות הליחה. 

עדכון אחרון – 26/7/2010

 

 

 

 

אולי יעניין אותך...

סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה תורשתית. גן פגום גורם לאי-יכולת לנייד מלח בכמה סוגים של תאים …