אסטמה

אסטמה היא הפרעת בריאות שבה עוויתות ודלקת בסימפונות מגבילה את כניסת האוויר לריאות ואת יציאתו. מספר הסובלים מאסטמה ושיעור התמותה מהמחלה נמצאים בעליה. זיהום סביבתי עלול להיות אחד הגורמים למגפה המתגברת. במחקרים נמצא קשר בין מתן חיסון DTaP (דיפטריה, טטנוס ושעלת) להתגברות התגובה האלרגית, כולל אסטמה אלרגית. 

תסמינים (סימפטומים) של אסטמה

התקף אסטמה מתחיל בדרך כלל בפרצי צפצופים, שיעולים או קוצר נשימה פתאומיים. לעתים ההתקף מתפתח בהגדרה ומלווה בקשיי נשימה. תחושה של לחץ בחזה אף היא נפוצה.

טיפול באסטמה

הטיפול המידי באסטמה כולל משאפים עם תרופות להרגעת עוויתות הסימפונות כדי לאפשר נשימה סדירה. ישנן תרופות לבליעה המקלות על תפקוד הסימפונות. לטיפול ארוך טווח ניתנות לעתים תרופות על בסיס קורטיזון במשאף או בבליעה. לעתים ניתנות תרופות אנטי היסטמיניות (להפחתת התגובה האלרגית). חשוב לשמור את סביבתו של הסובל נקייה ככל האפשר ממזהמים סביבתיים.

שינויים מומלצים בתזונה ובאורח חיים

טיפולי רפואה משלימה באסטמה

סיכום

התקף של אסטמה גורם לעוויתות ולחסימה חלקית של הסימפונות. בזמן התקף יש קושי לנשום שחומרתו עולה בהתאם לחומרת ההתקף. זיהום סביבתי עלול לגרום להתקפי אסטמה. הטיפול המידי בעת התקף אסטמה הוא משאף המכיל תרופות הגורמות לפתיחת דרכי הנשימה ומאפשרות נשימה חופשית יותר. הימנעות ממזהמים סביבתיים, מזון מעורר אלרגיה וירידה במשקל הם אמצעים חשובים להקטנת הסיכון לאסטמה ולהפחתה בעוצמת התסמינים. שמן דגים עשיר באומגה 3 עשוי בהדרגה להפחית את התגובה האלרגית בשימוש ארוך טווח. השלמת מחסורים במגנזיום, בסלניום ובויטמין B6 עשויה לשפר את תסמיני המחלה ולהביא לצמצום בשימוש בתרופות. 

עדכון אחרון – 14/7/10

 

 

 

 

אולי יעניין אותך...

סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה תורשתית. גן פגום גורם לאי-יכולת לנייד מלח בכמה סוגים של תאים …