פוריות הגבר

בעיות של פוריות הגבר (עקרות) מוגדרות על-ידי הרופאים כחוסר יכולת של בני הזוג להשיג הריון לאחר שנה של קיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה. עקרות אצל הגבר קשורה בדרך כלל לירידה בספירת הזרע, איכותו או תנועתיותו. ישנן סיבות מרובות לעקרות בקרב גברים. רק לאחר אבחון מדויק של רופא ניתן להציע טיפול.

תסמינים (סימפטומים) עקרות הגבר

חוסר יכולת של בני הזוג להשיג הריון לאחר שנה של קיום יחסי מין ללא אמצעי מניעה מצביע על כך שלאחד מבני הזוג או לשניהם יש בעיית פוריות. ספירת זרע נמוכה, ירידה בתנועתיות הזרע או מבנה לא תקין של הזרע מצביע שמקור הבעיה הוא בגבר. עקרות הגבר היא הסיבה ל- 40% מהמקרים בהם לא מצליחים בני הזוג להשיג הריון.

טיפול בבעיות פוריות הגבר

הטיפול הראשוני הוא תזמון הפעילות המינית בסמוך לביוץ (חריגת הביצית המוכנה להפריה מן השחלה), במרוצת השבוע השני של המחזור. הימנעות מתרופות וקיום יחסי מין לסירוגין (הפסקות של שלושה ימים, למעט ימי הביוץ) מגדילים את ספירת הזרע. דרך נוספת היא הפריה מלאכותית בה מוזרק הזרע ישירות לצוואר הרחם או הרחם. דרך אחרת היא הפריה חוץ גופית בה מפגישים את הזרע עם הביצית במבחנה ולאחר שהושגה הפריה, מושתלת הביצית המופרית ברחם.

שינויים מומלצים בתזונה ובאורח חיים

טיפולי רפואה משלימה בבעיות פוריות הגבר

ג'ינסנג קוריאני עשוי להיות יעיל לבעיות פוריות הגבר. במחקר שנערך נמצא שמתן גינסנג במשך שלושה חודשים שיפר את ספירת הזרע, איכותו ותנועתיותו.

סיכום

קרוב ל- 40% מאי ההצלחה להשיג הריון היא בגלל בעיות פוריות של הגבר. בעיות פוריות הגבר מתבטאות בספירת זרע נמוכה, באיכות ובתנועתיות לקויות של הזרע. הסיבות לעקרות הן רבות, החל מבעיות מולדות וכלה באורח חיים לא מתאים כמו לבישת תחתונים הדוקים או צריכה מופרזת של אלכוהול. הדרכים להשגת הריון למרות בעיות פוריות של הגבר הן קיום יחסי מין בסמוך לביוץ (במרוצת השבוע השני למחזור הנשי), קיום יחסי מין לסירוגין כדי להגביר את אגירת הזרע באשכים, הפריה מלאכותית (הזרקת הזרע ישירות לרחם האישה), הפריית חוץ גופית (הפריית הביצית בזרע במבחנה והשתלת הביצית המופרית ברחם). מספר של השלמות תזונתיות יכול לסייע בהגדלת ספירת הזרע, שיפור איכותו והגברת התנועתיות שלו. 

עדכון אחרון – 27/7/2010

 

אולי יעניין אותך...

תרופות לערמונית מוגדלת

תרופות לערמונית מוגדלת ולנשירת שיער- והסיכון לדיכאון

תרופות לערמונית מוגדלת כמו פרוסקר או תרופות להקרחה בתבנית גברית פרופסיה שנמצאו קשורות לסיכון מוגבר …