חולי סוכרת

סוכרת

סוכרת מבוגרים, המכונה סוכרת מסוג 2, או סוכרת שאינה תלויה באינסולין, היא בעיה רפואית בה תהליך העיבוד של הגלוקוזה בגוף אינו תקין. הגלוקוזה היא הסוכר המשמש בגוף ליצירת אנרגיה. כאשר התהליך אינו תקין, נשארת הגלוקוזה בדם, אינה מגיעה לתאי הגוף הזקוקים לה וגורמת לעליית רמות הסוכר בדם. 
סוכרת עלולה לגרום לבעיות בריאות רבות, כגון: אי החלמת פצעים, שיעור גבוה של זיהומים, בעיות בעיניים, בכליות, בעצבים ובלב. 
ישנם שני סוגי סוכרת – סוכרת נעורים, המכונה סוכרת מסוג 1 התלויה באינסולין, בה הלבלב אינו מסוגל ליצר את הורמון האינסולין הנדרש לעיבוד הגלוקוזה ולכן יש הכרח לספק לגוף אינסולין באמצעות זריקות. בסוג השני, סוכרת מבוגרים, בדרך כלל יש יצור של אינסולין בלבלב, אך לגוף יש בעיה בשימוש בו. אנשים הסובלים מסוכרת נמצאים בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם.

תסמינים (סימפטומים) של סוכרת

חולי סוכרת שאינה תלויה באינסולין סובלים מיובש בפה, ריבוי מתן שתן, זיהומים חוזרים, פצעים שאינם מחלימים ועוד. על פי רוב מדובר באנשים שמנים, בעיקר באזור הבטן ופעמים רבות הם סובלים בו זמנית גם מיתר לחץ דם ומעודף שומנים בדם. בדיקת דם פשוטה תצביע על ריכוז גבוה של גלוקוזה בדם שהוא התסמין האופייני לסוכרת מבוגרים. 

טיפול בסוכרת

הטיפול המקובל הוא שינוי בהרגלי תזונה, הקפדה על שמירת משקל גוף תקין ובדיקות דם סדירות לצורך מעקב. במקרים מסוימים ניתנות תרופות לייצוב רמות הסוכר בדם.

שינויים מומלצים בתזונה ובאורח חיים

טיפולי רפואה משלימה בסוכרת

סיכום

ישנם שני סוגי סוכרת. סוכרת מבוגרים, המכונה סוכרת מסוג 2, סוכרת שאינה תלויה באינסולין, שהיא בעיה רפואית בה תהליך העיבוד של הגלוקוזה בגוף אינו תקין. וסוכרת נעורים, המכונה סוכרת מסוג 1, התלויה באינסולין, בה הלבלב אינו מסוגל ליצר את הורמון האינסולין הנדרש לעיבוד הגלוקוזה ולכן יש הכרח לספק לגוף אינסולין באמצעות זריקות. הגלוקוזה היא הסוכר המשמש בגוף ליצירת אנרגיה. כאשר התהליך אינו תקין, נשארת הגלוקוזה בדם, אינה מגיעה לתאי הגוף הזקוקים לה וגורמת לעליית רמות הסוכר בדם. 
סוכרת עלולה לגרום לבעיות בריאות רבות, כגון: אי החלמת פצעים, שיעור גבוה של זיהומים, בעיות בעיניים, בכליות, בעצבים ובלב. אנשים הסובלים מסוכרת נמצאים בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. 
הטיפול המקובל בסוכרת הוא שינוי תזונתי בו יש הקפדה על תזונה שאינה מעלה את רמות סוכר הדם, שמביאה לירידה בהשמנת יתר ועשירה בסיבים תזונתיים. השלמות תזונתיות מאפשרות לשמור על איזון ברמות סוכר הדם, להגביר את הרגישות לאינסולין ולשפר את פרופיל שומני הדם. 

עדכון אחרון – 26/7/2010

 

 

 

אולי יעניין אותך...

משאבת לב

משאבת לב מושתלת יכולה להשיב ללב את תפקודו המלא

חוקרים מצאו כי משאבת לב ששימשה כתמיכה באי-ספיקת לב בקרב מטופלים שהמתינו להשתלת לב, השיבה …