מומי לידה

מומי לידה הם גורם שאחראי ל- 20% מתמותת תינוקות. הסיבה למומי לידה ב-70% מן המקרים אינה ידועה. מומים במערכת העצבים בעובר הם מן המומים הנפוצים. 

שינויים מומלצים בתזונה

רצוי לוותר לחלוטין על שתיית אלכוהול בזמן הריון. שתיית אלכוהול בזמן הריון עלולה להוביל להפרעות רבות לעובר ולנזקים קשים לילוד. גם תרופות רבות עלולות להזיק לעובר ויש לקחתן רק אם אין ברירה ותחת השגחה צמודה של הרופא המטפל. עישון הוא גורם סיכון להפלות.

טיפולי רפואה משלימה למניעת מומי לידה

מחקרים רבים הצביעו על כך שנטילת חומצה פולית כהשלמה תזונתית בשבועות הראשונים של ההריון מפחיתה ביותר מ- 50%  את הסיכון למומי לידה במערכת העצבים. המינון המומלץ לנשים הרות הוא 400 מק"ג ביום. מומלץ להתחיל בנטילת חומצה פולית לפני הכניסה להריון כדי להרוות את הגוף בחומר חיוני זה (ההשפעה המגינה של חומצה פולית מגיעה ליעילות מרבית לאחר ארבעה שבועות). 
במחקר ראשוני נמצא שהגדלת כמות האבץ בתזונה לפני ההריון ובמהלכו הקטינה את הסיכון למומי לידה ב- 35% . השלמה תזונתית של 15 מ"ג ליום נחשבת כבטוחה לנשים הרות. 
נטילת מולטי-ויטמין מאוזן מספר חודשים לפני הכניסה להריון תורמת להקטנת הסיכון לנזק לעובר, בעיקר בלב. 

סיכום

לפי ממצאי מחקרים ניתן להקטין באופן ניכר את מומי הלידה ובעיקר מומים במערכת העצבית באמצעות נטילת השלמה תזונתית של חומצה פולית. טוב תעשנה נשים המתכוננות להרות אם כחודשיים לפני הכניסה להריון תתחלנה לקחת באופן סדיר 400 מק"ג חומצה פולית ביום. גם נטילת מולטי-ויטמין מתאים עשויה להקטין את הסיכון למומי לידה. 

עדכון אחרון – 26/7/2010

 

 

אולי יעניין אותך...

טיפולים מזויפים באוטיזם

טיפולים מזויפים באוטיזם – לא עוזרים ויכולים להיות מסוכנים

טיפולים מזויפים באוטיזם שאינם מוכחים לא יעזרו ויכולים להיות מסוכנים, כך נאמר במנהל המזון והתרופות …