טיפול מוקדם באוטיזם

טיפול מוקדם באוטיזם בקרב תינוקות בעזרת תוכנית וידאו

מטפלים יכולים לעזור להורים, באמצעות משוב בווידאו, ללמוד את סגנון התקשורת של תינוקותיהם ולסייע להם להגיב טוב יותר לתינוקות, כך נטען במחקר בריטי שבחן טיפול מוקדם באוטיזם שיאפשר לסייע מוקדם ככל האפשר לתינוקות שנמצאים בסיכון לפתח אוטיזם.

"הורים, בדרך כלל, מרגישים מוקדם מאוד אם התינוק שלהם אינו מתפתח כרגיל, על אף התחושה המוצדקת, במקרים רבים, של ההורים, אבחון של אוטיזם הוא תהליך מתמשך שיכול לקחת כמה שנים" אומר ג'ון ספירס, מנכ"ל העמותה אוטיסטיקה שסייעה במימון המחקר, בהודעה לעיתונות של כתב העת פסיכולוגיה ופסיכיאטריה של הילד, שבו התפרסם המחקר.

"היכולת להעניק טיפול במשך אותה תקופת זמן שאין בה אבחון ודאי של אוטיזם, היא צעד מבטיח קדימה לאלפי משפחות" אומר ג'ון ספירס.

במחקר נטלו חלק 54 משפחות עם תינוקות. התינוקות היו בסיכון מוגבר לאוטיזם בגלל העובדה שיש להם אח או אחות עם אוטיזם.

28 משפחות נטלו חלק בתוכנית עם משוב בווידאו, ושאר המשפחות היו בקבוצת הביקורת.

תוכנית הטיפול כללה לפחות ששה ביקורי בית, בהם המטפל השתמש במשוב בווידאו כדי לסייע להורים להבין ולהגיב לסגנון התקשורת האינדיבידואלי של התינוק שלהם. מטרת הטיפול הייתה לשפר את תשומת הלב של התינוק, לחזק את התקשורת שלו, לעודד סימני התפתחות שפה מוקדמים ולטפח קשרי חברה.

התוכנית נמשכה 5 חודשים, מגיל 9 חודשים ועד לגיל 14 חודשים. הערכת מצבם של התינוקות התבצעה בגיל 15 חודשים, 27 חודשים ובגיל 39 חודשים.

החוקרים עקבו אחר ההפחתה בחומרת סימנים שמבשרים אוטיזם והשוו אותם לתינוקות בקבוצת הביקורת.

החוקר הראשי, פרופסור גרין, מהפקולטה לפסיכיאטריה של ילדים ונוער באוניברסיטת מנצ'סטר שבבריטניה, אומר: "החידוש במחקר זה הוא בהתחלה המוקדמת של הטיפול. אנחנו יודעים כי סוגים דומים של טיפול בשלב מאוחר יותר בילדות יכולים להניב השפעות ארוכות טווח. במחקר הנוכחי הראנו שהתחלה של הטיפול בשנת החיים הראשונה יכולה לגרום לשיפורים חשובים בקרב התינוקות שישמרו עד לתקופה האמצעית של התפתחותם וימשכו גם לאחר גמר הטיפול. זהו ממצא מבטיח מאוד שמספק בסיס מצוין למחקרים עתידיים מרובי משתתפים שישתמשו בשיטת הטיפול המוקדם שלנו".

דר' קתרין אדקוק, מנהלת תחום בריאות הנפש במועצה למחקר רפואי בבריטניה, אומרת בתגובה: "למרות שזהו מחקר די קטן ולכן אינו יכול לספק תשובה החלטית, יש במחקר אינדיקציות מבטיחות לגבי התועלת שבטיפול מוקדם".

המחקר התפרסם בתאריך 11.4.2017  בכתב העת פסיכולוגיה ופסיכיאטריה של הילד.

עוד על אוטיזם

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …