זאבת

דלקת בדרכי השתן

דלקת בדרכי השתן (UTI) הן זיהום של חיידקים בשלפוחית השתן או בדרכי השתן התחתונות. דלקת בדרכי השתן הן הבעיה השנייה בשכיחותה בקרב נשים. 80% מן הנשים יסבלו מהן לפחות פעם בחיים. כשליש מן הנשים יסבלו מדלקות חוזרות ונשנות. הסיבה הנפוצה לזיהום הם חיידקי E.COLI  המגיעים דרך פי הטבעת אל הנרתיק ומשם קצרה הדרך לדרכי השתן התחתונות ושלפוחית השתן. דלקת חוזרת ונשנית שאינה מטופלת עלולה לגרום לזיהום בכליות ולבעיית בריאות חמורה ביותר.

תסמינים (סימפטומים) של דלקת בדרכי השתן

תסמיני דלקת בדרכי השתן מתחילים בדרך כלל באופן פתאומי וכוללים: השתנה תכופה שמכאיבה או צורבת, תחושה מתמדת בצורך להשתין גם לאחר שהשלפוחית התרוקנה, עוויתות או לחץ בבטן התחתונה. לשתן יש לעתים ריח חריף והוא אינו צלול. במקרים של זיהום קשה עלולים להופיע חום, רעידות, כאבים מתחת לצלעות, בחילה, הקאות ולפעמים שלשול.

טיפול בדלקת בדרכי השתן

הטיפול המקובל הוא מתן אנטיביוטיקה ייעודית. במקרים של זיהום קשה ניתן שילוב של כמה סוגי אנטיביוטיקה. 

שינויים מומלצים בתזונה ובאורח חיים

טיפולי רפואה משלימה בדלקת בדרכי השתן

סיכום

דלקת בדרכי השתן הן בעיה נפוצה ביותר בעיקר בקרב נשים. כשליש מן הנשים סובלות מדלקות חוזרות ונשנות. הטיפול המקובל הוא מתן אנטיביוטיקה ייעודית. חלק מזני החיידקים שמחוללים את הדלקות פיתחו עמידות לאנטיביוטיקה לכן הפתרון המועדף הוא שילוב של אנטיביוטיקה עם חמוציות כטיפול ולאחר מכן נטילה של חמוציות למניעת הישנות הבעיה. דלקת חוזרת ונשנית שאינה מטופלת עלולה לגרום לזיהום בכליות ולבעיית בריאות חמורה ביותר. 

עדכון אחרון – 22/7/2010

 

 

אולי יעניין אותך...

תרופה אורולוגית

תרופה אורולוגית מגבירה סיכון לשיטיון בקרב קשישים

תרופה אורולוגית שקשורה בסיכון מוגבר לשיטיון נלקחת על-ידי מיליוני קשישים אמריקנים שסובלים משלפוחית שתן רגיזה. …