מתיחת שריר

מתיחת שריר, נקע או קרע בשריר – מה ההבדל ביניהם

"פציעות אלה בשרירים אינן זהות וזמני החלמה של חלק מן הפציעות ארוך יותר. מתיחת שריר, נקע וקרע בשריר הם סוגים שונים של פציעות שרירים וחשוב לדעת איך הם נבדלים זה מזה", אומר פרופסור מרטין מופיץ', מבית הספר לאחיות ולסיעוד באוניברסיטת טקסס שבארה"ב.

נקע הוא תוצאה של מתיחת יתר או קריעה של רצועות. רצועות הן רקמות שמחברות את העצמות זו לזו ומייצבות אותן.

"נקע קורה כאשר ניכפת על המפרק תנוחה לא-טבעית. הנקע השכיח ביותר הוא בקרסול, אך נקע יכול לקרות גם במפרקים אחרים, כמו בברך או בכף היד. תסמינים של נקע כוללים כאב במפרק או כאב בשריר, דלקת, תנועתיות מוגבלת, רגישות וחבלה. נקע קל אמור להחלים תוך 7-10 ימים לערך. רצועה קרועה נחשבת לנקע חמור שיגרום לכאב, דלקת, חבלה ואי-יציבות בקרסול, דבר שהופך את ההליכה לקשה וכואבת. החלמה מרצועה קרועה היא עניין לכמה שבועות, וצריכה להיעשות בהשגחה רפואית". 

שריר מתוח הוא תוצאה של מתיחת יתר או קרע בשריר או בגיד. גיד הוא רקמה שמחברת את השריר לעצם. מתיחת שריר יכולה להיגרם מאירוע חד-פעמי או מהצטברות של עומס יתר לאורך זמן.

"מתיחת שריר אקוטית (חמורה) היא מתיחה או קריעה מידית של שריר או גיד, בעוד שמתיחת שריר כרונית נובעת מתנועות חוזרות ונישנות לאורך זמן שמעיקות על השריר או הגיד. תסמינים של מתיחת שריר היא עוויתות בשריר, חולשה, התכווצות, חוסר תנועה, כאב, חבלה ונפיחות. החלמה ממתיחת שריר קלה עד מתונה נמשכת מספר שבועות".

קרע הוא קריעת רקמה ברצועות, בשרירים או בגידים.

"ככל שהקריעה חמורה יותר כך רבה יותר הדלקת ורב הכאב שחווים, ומתארך הזמן שנדרש להחלמה". אומר פרופסור מופיץ'.

"בהכללה ניתן לומר כי טיפול בנקעים, במתיחות שרירים ובקריעות הוא בן חמישה מרכיבים: מנוחה, קרח, קומפרסים, הרמה וייצוב. במקרים חמורים אפשר שנזדקק לניתוח. במהלך ההחלמה אפשר שנחווה תחושות של אי-נוחות, אך איננו אמורים לחוות  כאב חד כלשהו. אם לא רואים שיפור תוך 24 שעות, או שהמצב מחמיר, יש לפנות לקבלת עזרה רפואית". מסכם פרופסור מופיץ'.

עוד על פעילות גופנית

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …