רייקי

רייקי היא אחת הצורות היותר נפוצות של ריפוי (הילינג) אנרגטי. ריפוי אנרגטי כולל העברה ישירה של צי (המונח הסיני לכוח האנרגטי בגוף) במטרה לחזק את מערכת האנרגיה של המטופל (אאורה). טכניקת רייקי קלה מאוד ללימוד, פשוטה ביותר לשימוש ומועילה לכל. פירוש המילה רייקי הוא אנרגיית כוח החיים האוניברסלי. מייסד שיטת הריפוי בעזרת רייקי הוא דר מיקאו אוזוי. טיפול בשיטת אוזוי להילינג טבעי המכונה בקיצור רייקי, היא קלה לביצוע. המטפל מניח את ידיו על המטופל, בכוונה אמתית לגרום לתהליך של ריפוי, ואז מתחילה האנרגיה לזרום. אנרגיית רייקי נבונה דיה להגיע למקומות בגוף המטופל בהם היא נדרשת ביותר. הפירוש המקובל לריפוי הוא טיפול בתסמינים, ואילו ברייקי משמעות הריפוי היא חזרה לשלמות גדולה יותר. לכל אחד מאיתנו יש את הישות האידאלית שהיא הביטוי הנעלה והברור ביותר שלו. מחלה או כאב נגרמים כתוצאה מפער בין ישותנו הנוכחית לבין ישותנו האידיאלית. הריפוי (הילינג) ברייקי משיב את ישותנו הנוכחית למתאם גבוה יותר עם ישותנו האידאלית.

תולדות רייקי

אנרגיית כוח החיים האוניברסלי (רייקי) התגלתה על-ידי דר' אוזוי בסוף המאה ה-19. מסורת הרייקי מספרת שדר' אוזוי, שהיה מרצה בבית-ספר נוצרי ביפן, נשאל על-ידי תלמידיו האם ישו ביצע הילינג והוא ענה להם בחיוב. כאשר נשאל אם הוא יודע איך ביצע ישו את ההילינג, הוא ענה בשלילה. מאותו הרגע הקדיש דר אוזוי את חייו למציאת הדרך שבעזרתה ביצע ישו הילינג. לאחר שנים של חקירה במקורות שונים, כולל מקורות בודהיסטים, מצא דר אוזוי את הפתרון, ואת שארית חייו הקדיש לריפוי בפועל ולהדרכה של מטפלים נוספים. 
אחד מתלמידיו המובהקים היה דר צוזירו היאשאי. לאחר מות דר אוזוי הפך דר היאשאי למנהיג של הרייקי. דר היאשאי פתח בטוקיו מרפאה לטיפולי רייקי, ועם הזמן פיתח את הטכניקה הספציפית של הנחת הידיים על הגוף שאיפשרה כיסוי מלא של כל הגוף ואבריו השונים. 
ממשיכת דרכו של דר היאשאי הייתה הגברת טקאטה. גברת טקאטה, שלמדה את אומנות הרייקי בעקבות טראומה אישית שעברה, הייתה אזרחית אמריקאית ממוצא יפני שגרה בהוואי. גברת טקאטה הביאה את השיטה לעולם המערבי, הכשירה 22 מטפלי רייקי שנקראו 22 המאסטרים של טקאטה והפכה את הטיפול ברייקי לטיפול בתשלום, לאחר שגילתה שיעילותו מתגברת אם הוא כרוך בתשלום.

עקרונות הטיפול ברייקי

הילינג (ריפוי) אינו העלמת הסימפטומים של המחלה. הילינג הוא השבת האחדות בין ההרמוניה האלוהית לבין ישותנו האמתית. ההילינג הוא חזרה למצב של מתאם גבוה יותר בין ישותנו הנוכחית לישותנו האידאלית. 

איך מתבצע טיפול רייקי?

המטפל ברייקי מניח את ידיו על המטופל, כאשר הוא מלא בכוונה אמתית להביא לריפויו של המטופל, ורצונו עז שאנרגיית הרייקי תזרום. המטופל שוכב בדרך כלל על מיטת טיפולים המאפשרת למטפל להגיע בנוחות לכל חלקי גופו. ישנה סידרה מסורתית של תנוחות ידיים על גוף המטופל הנותנת כיסוי טוב לכל גופו של המטופל. אין חובה לבצע את סידרת התנוחות, אך היא נחשבת כנקודת פתיחה להבנה טובה יותר בין המטפל לבין המטופל. אם מדובר בבעיה מוגדרת משאיר המטפל את ידיו במקום הבעיה למשך הזמן הנדרש לטיפול. אורכו של הטיפול יכול להיות עד שעה. ברייקי ברמה 2 ומעלה יכול המטפל לבצע טיפול בשלט רחוק ללא מגע עם המטופל.

תנוחות ידיים מסורתיות ברייקי

בדומה לרפלקסולוגיה, בה משחררים מעגלי אנרגיה באמצעות לחיצות על אזורים מוגדרים בכפות הרגליים, המייצגים את כל חלקי הגוף ואבריו, תנוחות הידיים המסורתיות ברייקי, הן במקומות בהם זרימת האנרגיה היא המשמעותית ביותר. תנוחות הידיים מתבצעות במקומות הבאים:
1. אזור העיניים
2. אזור האוזניים
3. אזור צידי הראש
4. אזור בלוטת התריס בצוואר
5. אזור מפתח הלב
6. אזור הכבד והקיבה
7. אזור הבטן התחתונה
8. אזור החלציים
9. אזור המפשעה
10. אזור הרגל התחתונה (כל רגל בנפרד)
11. אזור כפות הרגליים

הערה בקשר לפרטיות: אם המטפל פועל בשיטה המסורתית של רייקי הוא חייב להניח את ידיו גם באזורים האינטימיים. לעתים, במקרה של בעיה מוגדרת, חייב המטפל להניח את ידיו בקרבת האברים הפרטיים או עליהם. המטפל יסביר למטופל לפני תחילת הטיפול ויקבל את רשותו של המטופל להניח את ידיו במקומות הרגישים.

טיפול עצמי בעזרת רייקי

בשיטת רייקי אפשר לבצע בקלות גם טיפול עצמי. בטיפול העצמי מניח המטפל, שהוא גם המטופל, את הידיים על עצמו עם כוונה אמתית לאפשר לאנרגיה לזרום. על-ידי טיפול עצמי חווה המטפל מכלי ראשון את חווית הריפוי ובכך רוכש ניסיון טוב יותר לטיפול באחרים. בחלקי גוף שאין למטפל העצמי אפשרות פיזית להניח עליהם את הידיים ניתן לבצע את הטיפול בשלט רחוק.

סמלי רייקי

מרכיב חשוב ברייקי הנם הסמלים. השימוש בסמלים נעשה כדי לתעל ולהגביר את אנרגיית הרייקי לצורך ריפוי ולשיפור תהליכי ההתכווננות. השימוש בסמלים קיים גם בשיטות אחרות כדי להגביר ולהגדיר את זרימת האנרגיה. ברייקי ברמה 1 אין שימוש בסמלים. ברייקי ברמה 2 קיימים שלושה סמלים: 
1. סמל הגוף הנקרא צו-קו-ריי, שמטרתו להגביר את הכוח. 
2. סמל הנפש הנקרא שיי-הא-קי, שמטרתו להשיג טיהור רגשי, הגנה וניקוי. 
3. סמל הרוח הנקרא הון-שה-זה-שו-נן, שמטרתו לאפשר ריפוי בשלט רחוק. 
ברייקי ברמה 3 ישנו סמל נוסף, סמל המאסטר הנקרא דאי-קו-מיו, המאפשר לבצע תהליכי התכווננות. 
באופן מסורתי נשמרים סמלי הרייקי בסוד ומוצגים רק בפני המטפלים מרמה 2 ומעלה. מטרת הסודיות היא מניעת שימוש לא ראוי בשיטה. בספרים רבים שנכתבו על שיטת רייקי נחשפו הסמלים ולכן אין יותר משמעות בשמירת הסודיות.

 

 

אולי יעניין אותך...

רזברטרול

רזברטרול שמצוי ביין אדום יכול לעזור לחולי סוכרת

תוסף  התזונה רזברטרול כנראה מסייע להגמשת כלי דם נוקשים בחולי סוכרת מסוג 2, כך נמצא …