דיקור סיני

דיקור סיני התפתח כאמצעי לוויסות ולייצוב התבניות האנרגטיות של הגוף. הצ'י או הכוחות האנרגטיים זורמים ללא הפוגה בגופנו במסלולים חופשיים מהתנגדות כפי שמים זורמים ללא הפוגה במורד ההר. מסלולים אלה נקראים מרידיאנים. לאורכם של המרידיאנים ישנם אזורים שניתן לדמותם לברכות מים בנחל. האנרגיה מתרכזת באותן ברכות אשר נקראות נקודות דיקור. על-ידי כוונון זרם האנרגיה באותן נקודות ניתן להשפיע על גוף האדם. למשל נקודות המווסתות את לחץ הדם, נקודות המאזנות את מערכת העצבים, נקודות המחזקות את המערכת החיסונית ועוד

חוקרים אירופאים טוענים שהאיזון בחשמליות הגוף מופר שבועות ואפילו חודשים לפני שהבעיה הרפואית ניכרת ברמה הגופנית. לכן משתמשים בדיקור לטיפול באותם מצבים בהם המטופל אינו מרגיש טוב אך אין עדיין סימנים ברורים של מחלה זו או אחרת.
המרצת נקודות הדיקור מחזקת ומאזנת את הצי בין המרידיאנים לבין האברים. למושג איבר 
ברפואה הסינית יש מובן רחב יותר מן ההגדרה האנטומית המערבית. הכבד למשל מתפקד כאחראי על הזרימה החופשית של הצי בכל הגוף אך גם קשור קשר הדוק לרגשות של כעס, אי נוחות ודיכאון.

איך מתבצע דיקור סיני?

הטיפול בדיקור מתבצע על-ידי החדרת מחטי מתכת דקיקות ביותר בנקודות ספציפיות הנמצאות על המרידיאנים. מחטים אלה הן כה דקיקות עד שניתן להחדירן לנקב שבמחטי המזרק. נהוג להשתמש במחטים חד-פעמיות או במחטים שעברו תהליכי עיקור קפדניים.
המטפלים בדיקור משתמשים גם בשיטות טיפול נוספות כמו שרפת תערובת של צמחי מרפא בסמוך לנקודת הדיקור הממריצים את זרימת הצי. או לחלופין מבצעים עיסוי סיני מיוחד הממריץ את זרימת הצי והדם באזור מסוים בגוף. במקרים מסוימים מעביר המטפל זרם חשמלי חלש דרך המחטים כדי להגביר את השפעתן. ישנם גם מטפלים המפעילים קרן לייזר קרה במקום מחטים בנקודות הדיקור בעיקר אצל ילדים.
ישנם מטפלים המתמחים בדיקור בתנוך האוזן בעיקר לצרוך נטרול השפעת חומרים (למשל בגמילה מעישון מנטרלים את ההתמכרות לניקוטין).

נקודות דיקור סיני

בחירת נקודות לדיקור נעשית לפי האבחון. ישנם שבעה סוגים של נקודות דיקור:
נקודות מעבר
בכל מסלול אנרגטי ישנן 5 נקודות מעבר המסווגות מן הקל אל הכבד – באר, מעיין, נחל, נהר וים. ככל שעולים בנקודות המעבר מתגברת זרימת הצי וכשמגיעים לנקודה הנקראת ים, מגיע שטף האנרגיה לאבר המטופל.
נקודות חמשת היסודות
נקודות חמשת היסודות – אש, אדמה, מתכת מים ועץ מתחילות בקצות האצבעות או הבהונות ונמשכות לאורך היד או הרגל. יחסי הגומלין בין היסודות הם המפתח לבחירת נקודות הדיקור לטיפול המסוים.
נקודות מקור ליואן
בכל מסלול של אבר מסוים ישנה נקודה אחת של מקור ליואן. נקודה זו תשחרר את מקורות הצי למערכת שלה לאחר הדיקור.
נקודת מו – אתראה קדמית
נקודת מו ממוקמת בחזית הגוף בסמוך לאבר שאובחן כזקוק לטיפול. ניתן על-ידי לחיצה ידנית בנקודות אלה לאמת את האבחון לפי תגובות המטופל. מסיבה זו נקודות אלה נקראות גם נקודות אתראה קדמית.
נקודות שו – אתראה אחורית
נקודות שו ממוקמות באחורי הגוף לאורך שני מסלולי שלפוחית השתן. בדומה לנקודות מו ניתן על-ידי לחיצה ידנית בהן לאמת את האיבחון לפי תגובות המטופל. מסיבה זו נקודות אלה נקראות גם נקודות אתראה אחורית.
נקודות קסי
אלה הן נקודות מרכזיות במסלולי הצי וניתן לדמותן לברכות רדודות בהן מצטברת האנרגיה. דיקור בנקודות אלה הוא יעיל יותר לטיהור מסלול האנרגיה.
נקודות חלון לשמים
נקודות אלה נמצאות בחלק העליון של הגוף. החלק העליון של הגוף קשור לשמיים. אם זרימת הצי בין החלק העליון של הגוף לחלק התחתון היא חלשה, יש צורך לפתוח חלון כדי לחדש את התקשורת בין שמים וארץ. נקודות אלה מטפלות בהיבט הרוחני של הישות האנושית.

דיקור הלכה למעשה

הדיקור מתבצע עם מחטי מתכת דקיקות במידות שונות. רוב המחטים הן מפלדת אל-חלד ומיעוטן הוא מזהב, כסף או נחושת.
בזמן הדיקור אמור המטופל שלא לחוש בכלום או לחוש עקצוץ קל הדומה לעקיצת חרק. כל כאב שהוא אמור לפוג תוך שניות ספורות. התחושה לאחר החדרת המחט היא מגוונת ביותר. ניתן לחוש בכבדות באזור הדיקור או בכל הגוף, ניתן לחוש מעין זרם חשמלי חלש, ניתן לחוש גם מעין זרימה של מים. אם התחושה היא חדה או שורפת על המטפל לכוונן את המחט. טיפול ממוצע אורך בין 20 ל-40 דקות בהתאם לאופי הבעיה.

 

 

 

אולי יעניין אותך...

רזברטרול

רזברטרול שמצוי ביין אדום יכול לעזור לחולי סוכרת

תוסף  התזונה רזברטרול כנראה מסייע להגמשת כלי דם נוקשים בחולי סוכרת מסוג 2, כך נמצא …