מתי צומחות שיניים של תינוקות?

שיניים של תינוקות מתחילות לצוץ בגיל 4-7 חודשים. החל מגיל 4 חודשים יתחיל התינוק להזיל ריר באופן מוגבר. השיניים הראשונות שמופיעות הן שתי השיניים הקדמיות בלסת התחתונה. שיניים בריאות חשובות לבריאותו הכללית של התינוק. השיניים מאפשרות לתינוק ללעוס מזון ולבטא מילים וצלילים בעת דיבור. השיניים משפיעות גם על אופן התפתחות הלסתות של התינוק.

מה ניתן לעשות כדי לעזור בעת בקיעת שיניים של תינוקות?

בקיעת שיניים אינה מכאיבה בדרך כלל, אך היא יכולה לגרום לתינוקות מסוימים תחושות אי-נוחות ועצבנות. מתן טבעת או מטלית קרות ללעיסה או למציצה יכול לסייע לו. רצוי להשתמש בזהירות בגל לבקיעת שיניים משום שהפרזה במתן הגל אינה טובה לתינוק. בקיעת שיניים אינה גורמת לחום. אם לתינוק יש חום רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל.

 

מה בקשר להנקה או למתן בקבוק?

הנקה טובה לשיניים של תינוק. אם מאכילים אותו בבקבוק, צריך תמיד להחזיק אותו בעת ההאכלה. אין להשאיר את הבקבוק בעריסה ואין להכניס מיץ לבקבוק.

התינוק יכול לשתות מכוס בהגיעו לגיל 6 חודשים. בגיל שנה כדאי לגמול את התינוק מבקבוק. אין לאפשר לתינוק להסתובב עם כוס בידו אלא אם כן יש בה רק מים. לא רצוי לתת לתינוק מיץ או חלב בכוס כשהוא בעריסה.

כשהתינוק בן שנה יש לתת לו רק מים או חלב רגיל בין הארוחות במקום משקאות אחרים. אם נותנים לתינוק מיצים או משקאות חלב, יש לתת אותם רק בזמן הארוחות. מיצים ומשקאות חלב מכילים כמויות גדולות של סוכר.

 

מתי צריך להתחיל לצחצח את השיניים של התינוקות?

צריך להתחיל לנקות את שיני התינוק פעמיים ביום מיד לאחר הופעת השן הראשונה. עד גיל שנה אפשר להשתמש במטלית לחה לניקוי השיניים והחניכיים. בגיל שנה ועד לגיל 18 חודשים צריך להתחיל לצחצח את שיני התינוק במברשת שיניים רכה לתינוקות עם מעט משחת שיניים שאינה מכילה פלואור (סוג זה הוא בטוח גם אם יבלע התינוק את המשחה).

 

מתי צריך לבקר לראשונה אצל רופא השיניים?

רצוי לבקר לראשונה במרפאת רופא השיניים בהגיע התינוק לגיל שנה, ובמיוחד אם קיים סיכון גדול לחורים בשיניים או בעיות אחרות. רצוי שהתינוק יבקר במרפאת רופא השיניים לפני שיש לו בעיה בשיניים.

 

אולי יעניין אותך...

עיכוב התפתחותי אצל תינוקות וילדים

גורמים שונים יכולים להיות הסיבה של עיכוב התפתחותי אצל תינוקות. מקורם של גורמים אלה של …