אמהות שמחות

אמהות שמחות – פחות קוליק לתינוק

כל התינוקות בוכים מדי פעם, אך בקרב אמהות שמחות פרצי בכי ממושכים סבירים פחות כאשר לאם הטריה יש תמיכה חברתית מוצקה או בן זוג אוהב ועוזר. יש לתמיכה באם השפעה הגנתית, כך טוענים חוקרים.

במחקר חדש בהשתתפות של 3,000 אמהות נמצא כי מערכת יחסים שמחה ותמיכה מוצקה של בן זוג מעורב הן בעלות השפעה שמעניקה הגנה מפני קוליק, אותו בכי ממושך או נדנוד בלתי נגמר של תינוק במשך שלוש שעות או אף יותר ביום.

"אפשר שהסיבה לכך שהתינוק בוכה פחות היא שהוריו שמחים יותר. אמהות שמחות שמנהלות מערכת יחסים מלאות באהבה אינן רואות בבכי של התינוק דבר שלילי ואינן מדווחות עליו כקוליק" טוענת החוקרת הראשית פרופסור קריסטן קג'רולף מהפקולטה לבריאות הציבור בבית הספר לרפואה באוניברסיטת פנסילבניה שבארה"ב.

משתתפות המחקר, אמהות בנות 18-35 שנים, ילדו ב- 78 בתי חולים בפנסילבניה שבארה"ב בין השנים 2009-2011. קרוב ל- 12% מהאימהות דיווחו כי התינוקות שלהם לקו בקוליק.

החוקרים מצאו מתאם בין שמחתה של האם לבין הופעת קוליק אצל התינוק שלה. ככל שהאם הייתה שמחה יותר ביחסיה עם בן זוגה במהלך ההריון ולאחריו, הסיכון להופעת קוליק אצל התינוק היה נמוך יותר. הדבר התקיים גם בקרב נשים שלקו בדיכאון לאחר לידה וגם בקרב נשים שבן זוגן לא היה אביו הביולוגי של התינוק.

במחקר נמצא גם כי בקרב תינוקות לאמהות חד-הוריות היה שיעור נמוך של קוליק אצל התינוקות. אמהות חד-הוריות דיווחו על רמות גבוהות יותר של תמיכה חברתית כוללת. מממצאי המחקר עולה כי בן זוג תומך וקבלת עזרה מחברים ומבני משפחה כרוכים בסיכון מופחת לקוליק.

"אם אין לך בן זוג, עדיין אפשר לקבל תמיכה חברתית רבה, הרבה אהבה ושפע של מערכות יחסים שמחות, וכל זה עושה את חייו של התינוק לטובים יותר. מחקרנו לא הצליח להוכיח קשר סיבתי ישיר בין שמחה לבין הקלה לתינוק, אבל אהבה היא כנראה מה שעושה את ההבדל" מסכמת פרופסור קג'רולף.

פרופסור צ'נדרן אלכסנדר, שהשתתפה במחקר, אומרת: "תמיכה היא כנראה המפתח. לבן הזוג יש תפקיד בהפחתת העומס של קוליק. אנחנו כחברה חייבים להימנע מהטלת אשמה להופעת קוליק על כשירותה של האם, על הערכה עצמית נמוכה שלה או על דיכאון לאחר לידה שהיא חווה. עלינו להטמיע בחברה את החשיבות של משפחה תומכת בטיפול שניתן לילודים"

מחקר קודם קשר סיכון מוגבר לקוליק עם חרדה של האם ותמיכה חברתית מועטה בזמן ההריון, וגם בהופעת דיכאון לאחר לידה.

ממצאי המחקר התפרסמו בתאריך 24.4.2017 בכתב העת ילד: טיפול, בריאות והתפתחות.

עוד על התפתחות תינוקות

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …