מוות מדלקת ריאות

בדיקת משטח צוואר הרחם

מהי המטרה של בדיקת משטח צוואר הרחם?

המטרה של בדיקת משטח צוואר הרחם היא לזהות תאים בלתי תקינים בנרתיק ובצוואר הרחם, ולאתר זיהומי חיידקים, פטריות ונגיפים ברחם. הופעתם של תאים בלתי תקינים בצוואר הרחם עלולה להצביע על סיכון לסרטן או חלילה על קיומו של סרטן. התאים נאספים בעזרת כפית עץ מיוחדת למשטח זכוכית הנצבע בצבען מיוחד. את משטח הזכוכית בוחנים מומחי תאים תחת מיקרוסקופ. מן הדגימה שנלקחה מצוואר הרחם ניתן לבצע גם תרבית במעבדה לאיתור גורמי זיהום.

מתי יש לבצע בדיקת משטח צוואר הרחם?

מומלץ לבצע בדיקת משטח צוואר הרחם, בכדי לזהות התפתחות סרטן או סיכון להתפתחותו, אחת לשנה לנשים מעל לגיל 18. כמו כן תיערך בדיקה זו אם קיימים התסמינים הבאים: דימום בלתי תקין מן הנרתיק, או כאב, צריבה, הפרשות וגירוד בנרתיק.

מהי משמעות התוצאות של בדיקת משטח צוואר הרחם?

תשובה שלילית פירושה שהתאים בדגימה שנלקחה נראים תקינים ואין נוכחות של זיהום בר זיהוי. לעתים תתקבל תוצאה בלתי מספקת שפירושה שכמות התאים בדגימה אינה מספיקה או שלא ניתן לזהות בבהירות את התאים. תוצאות אחרות שעשויות להתקבל הן:

שפירות. נמצאו תאים לא סרטניים, אך המשטח מצביע על זיהום, גירוי או על התחלפות תקינה של תאים.

תאים לא טיפוסיים בעלי משמעות בלתי מובהקת. שינויים בלתי תקינים בתאי רקמות שונות שסיבת השינוי אינה מוגדרת. אם נתקבלה תוצאה כזו, מקובל לבדוק קיומו של זיהום הנגיף HPV.

שינויים בסיכון נמוך. קיים זיהום של נגיף HPV אשר במקרים מסוימים עלול להוות סיכון לסרטן הרחם. אם נתקבלה תוצאה כזו, מקובל לבצע בדיקת DNA לזיהוי זיהום נגיף HPV בעל סיכון מוגבר.

שינויים בסיכון גבוה. תאים לא טיפוסיים רבים שעלולים להיהפך לסרטניים.

קרצינומה. ישנה נוכחות של סרטן המחייבת טיפול מיידי.

אולי יעניין אותך...

בדיקת נגיף קדחת הנילוס המערבי

מהי המטרה של בדיקת נגיף קדחת הנילוס המערבי? המטרה של בדיקת נגיף קדחת הנילוס המערבי …