בדיקת משטח גרון

מהי המטרה של בדיקת משטח גרון?

המטרה של בדיקת משטח גרון היא לקבוע, בעת דלקת בגרון, האם חיידק מסוג סטרפטוקוקוס גרם לזיהום. ברוב המקרים, זיהומי גרון נגרמים על-ידי נגיפים. ביתרת המקרים הגורם המזהם הוא חיידק הסטרפטוקוקוס מקבוצה A אותו ניתן לזהות ולהתאים לו טיפול אנטיביוטי הולם. למשטח גרון ישנם שני שלבים, שלב הבדיקה המידית ותרבית במעבדה. בבדיקה המידית מקבלים, תוך כ- 20 דקות תשובה שלילית או חיובית. במידה והתשובה היא חיובית יתחיל הרופא בטיפול אנטיביוטי. במידה והתשובה היא שלילית ישלח משטח הגרון לתרבית במעבדה כדי לשלול או לאשש באופן מדויק את ממצאי הבדיקה המידית. תרבית משטח גרון מדויקת יותר אך יש להמתין לתוצאות מספר ימים.

מתי יש לבצע בדיקת משטח גרון?

הרופא יזמין בדיקת משטח גרון אם לנבדק יש כאב בגרון וחום שעלולים להצביע על זיהום בדרכי הנשימה העליונות. התסמינים מעוררי החשש הם: כאב גרון, חום, כאב ראש, שקדים אדומים או דלוקים, נפיחות בצוואר, חולשה ואבדן תיאבון.

מהי משמעות התוצאות של בדיקת משטח גרון?

תרבית חיובית או תוצאה חיובית בבדיקה המידית מצביעים על נוכחות של חיידקי סטרפטוקוקוס מקבוצה A, החיידק הגורם לדלקת בגרון. תוצאה שלילית בבדיקה המידית נלקחת, בדרך כלל, לאימות בתרבית במעבדה. אם התוצאה נשארת שלילית, אין נוכחות של החיידק בגרון.

דלקת בגרון כתוצאה מזיהומי סטרפטוקוקוס היא מחלה מדבקת המועברת באמצעות מגע עם הפרשות דרכי הנשימה המכילות את החיידק. תסמיני שפעת ותסמיני דלקת בגרון דומים ביותר וחשוב לאבחן אותם במהירות ולהתאים להם את הטיפול ההולם. בעוד שאנטיביוטיקה תסייע במקרה של דלקת בגרון, בעת שפעת לא תסייע האנטיביוטיקה כלל ויש צורך בטיפול אחר בכדי להקל במהלך המחלה ולמנוע סיבוכים.

אולי יעניין אותך...

בדיקת נגיף קדחת הנילוס המערבי

מהי המטרה של בדיקת נגיף קדחת הנילוס המערבי? המטרה של בדיקת נגיף קדחת הנילוס המערבי …