בדיקת טריגליצרידים

מהי המטרה של בדיקת טריגליצרידים?

המטרה של בדיקת טריגליצרידים היא להעריך את גובה הסיכון לפתח מחלת לב אם קיימים ערכים בלתי תקינים של כולסטרול לסוגיו. השומנים נאגרים בגוף בצורת טריגליצרידים. רוב הטריגליצרידים מצויים ברקמות השומן בגוף. חלק מהם נע בזרם הדם בכדי לספק אנרגיה לשרירים בעת פעולה. עודפי טריגליצרידים מצויים בדם לאחר הארוחה בעת שהשומנים נשלחים ממערכת העיכול לאחסון ברקמות השומן. מסיבה זו יש לערוך את בדיקת טריגליצרידים לאחר צום של 12 שעות. אם הנבדק סובל מסוכרת יש חשיבות מיוחדת לבדיקה זו משום שרמת הטריגליצרידים עולה כאשר רמת סוכר הדם (גלוקוזה) אינה נשלטת.

מתי יש לבצע בדיקת טריגליצרידים?

בדיקת טריגליצרידים בדם היא חלק מבדיקות תקופתיות שמומלץ, לאנשים בריאים, לבצען אחת לשנה. ערכים גבוהים של טריגליצרידים שלעצמם אינם נחשבים כגורם סיכון למחלת לב, אלא אם הם משולבים בערכים בלתי תקינים של כולסטרול.

מהי משמעות התוצאות של בדיקת טריגליצרידים?

תוצאות תקינות של בדיקת טריגליצרידים בצום הן פחות מ- 150 מג בדצ"ל דם. נדיר למצוא ערכים גבוהים של טריגליצרידים שאינם משולבים בערכים בלתי תקינים של כולסטרול. רוב הטיפולים המיועדים להקטנת הסיכון למחלת לב מכוונים להורדת כולסטרול מסוג LDL, אך הטיפול עשוי להשתנות אם קיימים ערכים גבוהים של טריגליצרידים.

רמות גבוהות מאוד של טריגליצרידים, מעל ל- 1000 מג בדצ"ל דם עלולות להגביר את הסיכון לפתח דלקת לבלב.

 

אולי יעניין אותך...

כולסטרול רע במיוחד

בדיקת שתנן

מהי המטרה של בדיקת שתנן? המטרה של בדיקת שתנן היא לבחון תפקודי כליות ולנטר את …