בדיקת שתן פשוטה

בדיקת t3

מהי המטרה של בדיקת t3?

המטרה של בדיקת t3 היא לאבחן פעילות יתר של בלוטת התריס.  T3 הוא אחד משני ההורמונים העיקריים המיוצרים בבלוטת התריס. כמות T3 המיוצרת בבלוטת התריס היא כ- 10% מסך כל תוצרתה. (היתרה היא הורמון הנקרא טירוקסין או T4). עוצמתו של ההורמון T3 חזקה פי ארבעה מעוצמתו של ההורמון T4, ולכן נחשב הורמון זה למשפיע העיקרי מבין הורמוני בלוטת התריס.  תאים רבים בגוף יכולים להפוך את T4 להורמון T3, ולכן מקובל לראות בהורמון T4 כמאגר ליצור הורמון T3. הורמוני בלוטת התריס מסייעים בוויסות חילוף החומרים בגוף ובכך עוזרים לתפקודו התקין. כ- 99.7% מהורמון T3 בדם קשורים לחלבון והיתרה היא חופשית. ניתן למדוד את סך כל ההורמון בדם וכמו כן את שתי צורותיו.

מתי יש לבצע בדיקת t3?

מקובל לבדוק את רמות t3 בדם במשולב עם בדיקת t4 , כאשר התקבלה תוצאה בלתי תקינה של tsh, או כאשר התקבלה תוצאה בלתי תקינה של t4.

 

מהי משמעות התוצאות של בדיקת t3?

רמות גבוהות של t3 חופשי או כללי מצביעות על פעילות יתר של בלוטת המגן. רמות נמוכות של t3 חופשי או כללי מצביעות על תת-פעילות של בלוטת המגן.

תרופות רבות, בהן אסטרוגן, גלולות למניעת הריון ואספירין במינונים גבוהים עלולות לשבש את תוצאות הבדיקה. חשוב לידע את הרופא על נטילתן.

 

אולי יעניין אותך...

דלקת כבד נגיפית מסוג C

בדיקת קורטיזול

מהי המטרה של בדיקת קורטיזול? המטרה של בדיקת קורטיזול היא לאבחן תסמונת קושינג או מחלת …