5 עצות לאנשים לחוצים איך להפסיק לעשן

שחרור מלחצים או הפגת מועקות הם הסיבות (או התירוצים) שאנו מציינים מדוע אנחנו מעשנים. במילים אחרות, לחץ בחיים ועקות שמצטברות הם הדברים שאינם מאפשרים לנו ללמוד איך להפסיק לעשן ולהיגמל מהרגל רע זה.

להלן תוכנית בת 5 צעדים שתקל, כך אנו מקווים, להפסיק לעשן על אף הלחצים:

1. טפלו תחילה בלחץ ובעקות. עקה (Stress) שלעצמה רעה לבריאותנו. בחנו את יומכם וזהו בו את מוקדי המועקה. בדקו שיטות להפחתת לחצים ודחקים ואמצו את המתאימה ביותר לכם. עסקו בפעילות גופנית שאתם שואבים ממנה הנאה כחלק משגרת חייכם.

2. שאלו את עצמכם מדוע אתם רוצים להפסיק לעשן. המפתח לגמילה מוצלחת הוא בהחלטה עצמית נחרצת שעלינו לעשות למען עצמנו. דמיינו את עצמכם כאנשים שאינם מעשנים. חישבו על גמילה מעישון כמתנה שאתם מעניקים לעצמכם, ולא כדבר שאתם מונעים מעצמכם.

3. קיבעו תאריך מוגדר להפסקת עישון.

4. התכוננו לתאריך הגמילה על-ידי צמצום הדרגתי של כמות הסיגריות שמעשנים. בכל פעם שאתם מדליקים סיגריה שאלו את עצמכם כמה אתם באמת זקוקים לה. טהרו את סביבת מגוריכם. נקו את הבית, המכונית, הבגדים ואפילו את השיניים לקראת הגמילה.

5. לאחר תאריך הגמילה חשוב ביותר לזכור מעידה איננה כישלון. נסו להיגמל שוב, ההצלחה מובטחת בסוף.

רוב המעשנים מנסים כמה פעמים להפסיק לעשן עד שהם משיגים את החופש מהתלות המבזה והמזיקה בסיגריות. כל ניסיון להיגמל מלמד אותנו משהו על איזה סוג של מעשנים אנחנו נמנים ומהו חלקו של העישון בחיינו. ככל שנבין טוב יותר את עצמנו יתרבו הסיכויים שנצליח להיגמל. הדבר החשוב הוא להמשיך לנסות. זה נכון לגבי כולם.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …