פעילות גופנית אחרי התקף לב

20 דרכים להגברת הפעילות הגופנית

כולנו כבר יודעים: הפעילות הגופנית טובה לנו.
מספר עצום של מחקרים שב ומוכיח שפעילות גופנית או אימוני כושר מונעים מחלות או לפחות דוחים את הופעתן. התרגלנו לשמוע שפעילות גופנית יכולה להרחיק התקפי לב ואת מחלת הסוכרת.

הפעילות הגופנית למאבק בסרטן, בדיכאון ובשיטיון

אבל שפעילות גופנית היא חייל במערכה נגד סרטן – זה כנראה נכון ובמספר חזיתות אפילו: סרטן השד, סרטן המעי הגס, ואולי גם סרטן השחלות. ואם לא די בכך, בכמה מחקרים עשויים היטב נמצא שאימון גופני יכול לצמצם בצורה ניכרת תסמינים של דיכאון, ולשנות את פעילות המוח בדרכים דומות לתרופות אנטי-דיכאוניות. בעת הזקנה, פעילות גופנית יכולה לעכב שקיעה אל תוך שיטיון (סניליות), ואפילו אם תהליך ההידרדרות התפיסתית התחיל, אימון גופני יכול לשפר כמה היבטים של יכולות המוח כמו זיכרון, ריכוז ולמידה.

20 דרכים להגברת הפעילות הגופנית

הידיעה שפעילות גופנית עוזרת לנו לשמור על הבריאות היא כבר חדשה ישנה ביותר. מה שאולי איננו יודעים הוא מה נחשב כאימון גופני טוב ומועיל. לכן ברוח הניסיונות למצוא דרכים איך להזיז את הגוף, הכנו עבורך 20 הצעות שתעזורנה לך להיות מעט יותר פעיל מבחינה גופנית:

1. להחנות את הרכב בקצה החניון. הליכה מקצה החניון תעזור בשרפת מעט קלוריות. אם זה חניון בקומות, חנה בקומה האחרונה והשתמש במדרגות ולא במעלית.

2. לרדת בתחנה הלפני אחרונה. אם נוסעים באוטובוס, לא לרדת בתחנה הקרובה ביותר למחוז חפצנו. כדאי לרדת תחנה אחת לפני וללכת ברגל, או שלא לחכות לאוטובוס בתחנה הכי קרובה לבית, אלא ללכת ברגל לתחנה הבאה.

3. לעמוד חופשי. במהלך נסיעה באוטובוס כדאי לעמוד ולא לאחוז בחוזקה ידיות או תמיכה אחרת. אחיזה רופפת תשפר את חוש שיווי המשקל ותחזק את השרירים הפנימיים בבטן ובגב.

4. ללכת ולדבר. אם אתה חבר בקבוצה שנפגשת לדיונים שונים, הצע לחברים לקיים את 15-20 הדקות הראשונות בהליכה ורק אחר כך להתיישב ולהמשיך בדיבורים.

5. ללכת בזמן שצופים. כאשר מלווים ילדים או נכדים למשחקים שונים רצוי שלא לשבת בצד ולהסתכל, כדאי לקום ולהתהלך בזמן שמתבוננים בילדים החמודים.

6. ללכת זקוף. שמירה על יציבה נכונה, חזה מתוח, כתפיים מרובעות אך רפויות, בטן בפנים, תעזור לנו לעצב את שרירי הבטן והגב. לא רק שנראה טוב יותר נהייה גם יותר בריאים.

7. לאמץ שותף להליכה/ ריצה/ רכיבת אופניים. הוספת יסוד חברתי לאימון גופני עוזרת לנו להפוך אותו להרגל קבע.

8. הכלב הוא ידידו הטוב של האדם. במספר מחקרים נמצא שבעלי כלבים פעילים יותר מאלה שאין להם חיות מחמד.

9. להיות שותף לחגיגה. למבוגרים אסור להחמיץ את הסיכוי להצטרף לילדים אם הם משחקים בחצר או שוחים בברכה. טיפוס, קפיצות וריצות (אבל בזהירות) מחזקים את השרירים והעצמות ומשמשים דוגמה טובה לאחרים.

10. לנעול את נעלי הריקוד. לא חייבים להתאמן בחדר כושר. ריקודים מחממים את הלב (תרתי משמע) ועוזרים בשמירת שיווי משקל. אחוזי הנשירה משיעורי ריקוד נמוכים יותר מאחוזי הנשירה מחדרי כושר. אפשר גם להגביר את המוזיקה בבית ולהתחיל להתנועע.

11. לרחוץ את הכלים ביד. רחיצת כלים במטבח ואחר כך ניגובם הם תרגילים מצוינים לחיזוק הידיים, הזרועות ושרירי החזה.

12. לנקות את הבית. אפילו אם יש עוזרת, אם ניקח על עצמנו את האחריות לשאיבת אבק במו ידינו בשני חדרים בבית, 15 דקות העבודה פירושן שרפת 80 קלוריות. אם נוסיף לזה קצת ניקוי חלונות ושטיפת הרצפה מדי פעם יש לנו אימון גופני מכובד ובית נקי יותר.

13. להחביא את השלט. מעבר בין ערוצי טלוויזיה בעזרת שלט רחוק מוסיף לנו שעות של צפייה במכשיר הממכר. אם צריך לקום כדי להחליף תחנה סביר שנשבר ונכבה את המכשיר ואולי נעשה משהו יותר פעיל ומועיל לגופנו מרביצה על הספה.

14. ללכת לשחות. שחיה היא פעילות גופנית מעולה אם סובלים מכאבי מפרקים משום שהמים נושאים את משקל הגוף ומורידים אותו מהמפרקים. האוויר הלח ליד מקורות מים מקל על הנשימה לסובלים מבעיות בריאות.

15. לא לשלוח דואר אלקטרוני. אם אנחנו במשרד כדאי לקום מהכיסא ללכת במסדרון ולדבר עם האיש שלו מיועד היה המייל. אם אנחנו בבית נכתוב מכתב בדרך הישנה ונלך לשלשל את המעטפה בתיבת הדואר, לא הקרובה ביותר לביתנו, זאת שאחריה.

16. לעמוד בזמן שמדברים בטלפון. הפסקות בין ישיבה ממושכת אחת לשנייה היא בעלת יתרונות בחילוף החומרים בגוף. אפילו עמידה במשך דקה אחת או שתיים יכולה לעזור.

17. לחשוב בקטן. מנות קטנות של פעילות גופנית טובות יותר מלמוטט את עצמנו במאמץ אחד מרוכז שיקשה עלינו לבצעו שוב ושוב.

18. להיות אומן המדרגות. רצוי לעלות במדרגות במקום במעלית בכול פעם שאפשר. זה טוב לרגליים ולברכיים, גם מערכת כלי הדם שלנו תשאב תועלת ממעט התנשפות, אבל אסור להגזים, להתחיל לעלות קומה אחת בלבד.

19. להיות אומן מדרגות (2). שרירי הרגליים יראו יפים יותר וחזקים יותר אם נעלה בכל פעם שתי מדרגות בבת אחת.

20. להיות אומן מדרגות (3). שרירי הירכיים יתארכו ויתחזקו אם נעלה במדרגות על קצות האצבעות ונרד לעקבים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …