השמדת כינים

10 עצות למניעת הידבקות בכינים ודרכי טיפול בבעיה

כל הורה, במוקדם או במאוחר, נאלץ להתמודד עם הידבקות בכינים של הילדים שחוזרים מהגן או מבית הספר כשהם מגרדים את ראשם. בדיקה מהירה בשער  או פתק מהמורה מגלים אורחות לא רצויות על הראש ? הכינים. הכינה היא טפיל בגודל של כ- 2 מ"מ שחיה בשערות וניזונה מדם הקרקפת. הכינה עוברת מראש לראש ומתרבה על-ידי הטלת ביצים. הגירוד נובע מתגובת הגוף להפרשות של הכינה. הידבקות בכינים נפוצה בעיקר בעונות המעבר.

להלן 10 עצות של הרוקח אילן שקד, מנהל שיווק וסחר בית מרקחת וטבע בסופר-פארם, למניעת הדבקות בכינים ולטיפול בבעיה:

1. אל תדחו את הטיפול, הכינים אולי יעברו לילד אחר, אך הן לא ינטשו את שלכם.

2. הטיפול נחלק לשלושה שלבים: השמדת הכינים, טיפול חוזר לכינים שבקעו מהביצים ומניעה. כל ביצה עתידה להיות כינה, ואם לא תשמידו אותן תמצאו את עצמכם עם מושבה חדשה.

3. השמדת הכינים נעשית על ידי חומר קוטל כינים. קיימים בשוק תכשירים רבים עם חומרים פעילים שונים, וכן תכשירים על בסיס טבעי שאינם מכילים חומרים כימיים. התכשירים מגיעים בצורה של שמפו, ספריי או תמיסה.

4. כינים מפתחות עמידות, לכן מומלץ להחליף את התכשיר וסוג החומר הפעיל בין טיפולים.

5. בכל מקרה יש לבצע טיפול נוסף עשרה ימים לאחר הטיפול הראשון.

6. סירוק במסרק סמיך: הקפדה על סירוק במסרק צפוף 5 דקות ביום תסייע להצלחת הטיפול, תוציא גם את הביצים וכן מונעת התפשטות של הכינים. כדי להקל על הכאב בסירוק ניתן לשים מעט מרכך על שיער רטוב או ספריי שמרכך את השער.

7. מומלץ להניח מגבת בהירה על כתפי הילד/ה או לחלופין לסרק את ראשו לתוך האמבטיה. כך אפשר לראות שאכן הכינים עוזבות את הראש.

8. החליפו מגבות, מצעים, מברשות וכדומה, לאחר הטיפול וכן הקפידו שלכל אחד בבית יש את המברשת והמגבת שלו.

9. איך מונעים? מלבד הסירוק ניתן להיעזר בתכשירים המכילים שמנים טבעיים דוחי כינים כמו שמן רוזמרין בספריי או בטיפות. שימוש בתכשירים אלה יעזור לנו לשמור על ראש נקי. בבוקר לפני היציאה מהבית נשתמש בתכשיר בכמות קטנה באזור העורף ומאחורי האוזניים.

10. הקפידו על שיער אסוף במקרה של שיער ארוך.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …