נזקי אי-ספיקת לב

תשע עצות ללב בריא יותר

הגיע הזמן שנקבל החלטות בריאות, להבטיח שנעניק ללב את ההשגחה הטובה ביותר, להלן תשע עצות ללב בריא יותר, חלקן ישנות וחלקן חדשות, תסייענה לנו לעמוד במשימה ולהתקדם ללב בריא יותר:

1. למד החייאה. כאשר ליבו של אדם חדל לפתע לפעום, החייאה היא לפעמים כל ההבדל בין חיים למוות. עיסוי ידני של בית החזה הוא דבר פשוט ויעיל. על אף שדום לב מופיע לעתים בהפתעה גמורה, הוא שכיח יותר בקרב חולי לב. בקש מבני משפחתך ומחבריך לקחת קורס החייאה אתך, זה פשוט, זה לא יקר וזה מציל חיים.

2. דע את נתוניך. וודא שאתה יודע את פרופיל שומני הדם שלך (כולסטרול וטריגליצרידים), לחץ הדם, רמות סוכר בדם, ועקוב אחריהם במהלך השנה. בקש מרופא המשפחה לבדוק רמות של CRP (סמן ביולוגי של דלקת), במיוחד אם רמות הכולסטרול תקינות. בצע הערכת סיכון להתקף לב בעזרת הרופא או בעזרת מחשבוני סיכון.

3. הפחת עקה, שמור על קשר. מהומה בנפש, לחץ בבית ובעבודה, בדידות וגורמי מועקה אחרים תורמים למחלת לב. טכניקות להסרת עקה, כמו אימון גופני, מדיטציה, טכניקות התרגעות אחרות ויצירת מערכות יחסים טובות יותר עם בני משפחה וחברים יכולות לסייע בהגנה על הלב והבריאות.

4. עדכן את ידיעותיך. התקפי לב והמחלות שגורמות לרובם, הם תוצאה של מצבים כרוניים בגוף, ולא סתם בעיה של סתימה מזדמנת בצנרת כלי הדם. הטמעה של תובנה זו היא צעד מקדים וחשוב במניעה ובטיפול במחלת לב.

5. רכז תיעוד רפואי. איסוף של נתוני בריאות ועבר רפואי במקום אחד, במקום לפזרם אצל רופאים רבים תשפר את העזרה הרפואית שתקבל, במיוחד במצבי חירום.

6. תכנן מראש. הכן מעין צוואה בה תורה לרופאיך איזה סוג של טיפול תרצה לקבל בעת שלא תוכל לתקשר עימם את העדפותיך, במקרה של דום לב או תרדמת.

7. בחר מיופה כוח. אם אינך יכול לקבל החלטות רפואיות לגבי עצמך, כדאי שמישהו שאתה סומך עליו יוכל לעשות זאת עבורך. לאחר שבחרת לך נציג או מיופה כוח, הפוך את זה לרשמי על-ידי נתינת ייפוי כוח מתמשך לקבלת החלטות בריאותיות עבורך.

8. המשך לחפש. שמור על בריאותך על-ידי לימוד איך לאתר מידע רפואי אמין.

9. היה טוב עם עצמך. פנק את לבך ועורקיך בתזונה טובה יותר וביותר פעילות גופנית. אם אתה מעשן, וודא שהשנה אתה מפסיק. אם יש לך עודף משקל, השל מעט קילוגרמים והורד כך עומסים מלבך על-ידי הפחתת לחץ הדם, סוכר בדם ושיפור תפקוד העורקים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …