תיק עזרה ראשונה – מה מומלץ לקחת לחופשה

עונת הנסיעות בעיצומה ורבים מטיילים בכל רחבי העולם. איזה תיק עזרה ראשונה מומלץ לקנות, הרי הדבר האחרון שנרצה לעשות בזמן חופשה הוא לתור אחר בית המרקחת הקרוב או חלילה לגשת לרופא ולקטוע את מסעות הקניות, המנוחה על חוף הים או כל דבר מהנה אחר.

 תיק עזרה ראשונה לפי יעד החופשה

מירית פורת, רוקחת בכירה ברשת סופר-פארם, מסבירה: כל סוג של חופשה הוא שינוי שגרה עבורנו ואם נוסיף את שינויי האקלים והסביבה נגלה כי הסבירות להתפתחותן של כל מיני בעיות קטנות ומטרידות עולה באופן ניכר. אם נפנה קצת מקום במזוודה עבור תיק עזרה ראשונה קטן שכולל את האמצעים המתאימים, נוכל למנוע או לטפל בבעיות ולהמשיך ליהנות מהחופשה.

אז מה צריך לקחת לכל יעד חופשה?

תיק עזרה ראשונה בסיסי: גם אם לא סובלים מבעיות רפואיות כרוניות או מבעיות ידועות מראש, מומלץ להצטייד במשככי כאבים, גם נגד כאבי שיניים וחניכיים, אמצעי חבישה, פלסטרים, אמצעי חיטוי כמו יוד ומדחום. למתקשים להירדם במהלך הטיסה כדאי לקחת אטמי אוזניים. לסובלים מחרדת טיסות מוצע לקחת מרגיע טבעי.

קרם הגנה. נחוץ בכל חופשה! הקפידו בעת חשיפה לשמש להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה של לפחות SPF15 ולמרוח אותו מחדש כל 2-3 שעות. ליתר ביטחון הצטיידו גם בתכשיר להרגעת העור לאחר החשיפה לשמש, למשל אלו-ורה.

טיפול בבחילות. כמעט כל חופשה מלווה בנסיעות ארוכות או בהפלגה במעבורת. לסובלים מבחילות והקאות כדאי להצטייד בתכשירים מתאימים. קיימים גם תכשירים הומיאופתיים שמתאימים גם לילדים קטנים, נוטלים אותם לפני נסיעה או הפלגה וצולחים אותן ללא בחילות.

רפואת נשים. כדאי להצטייד במשחה נגד פטריות למקרה של התפתחות גרד והפרשות נרתיקיות שיכולים להתפתח בגלל רחצה בבריכה, זיעה וכדומה. אפשר לזהות את מקור הגרד וההפרשות באמצעות מטוש לבדיקה עצמית (שהצטיידנו בו מבעוד מועד), האבחון מתבצע תוך 10 שניות ומאפשר לדעת אם מקור הפרשות הנרתיק והגדר, הוא זיהום חיידקי או טפילי שדורש טיפול רופא, או שאפשר להירגע, להשתמש בתכשיר אנטי-פטרייתי ולהמשיך לבלות.

 

תיק עזרה ראשונה לחופשה ביעדים קלסיים- אירופה וארה"ב

פעמים רבות אנו משתמשים בנעליים שאיננו רגילים לנעול ביום-יום בחופשה ש מלווה בהליכה מרובה. התוצאה יכולה להיות התפתחות של יבלות כואבות ברגליים. מומלץ, לכן, למנוע יבלות מבעוד מועד באמצעות שימוש בנעליים נוחות, ברפידות פשוטות להליכה מרובה ופלסטרים מסיליקון לעקבים או לאצבעות הרגליים, שמסייעים במקרים של חתכים ופציעות.

במידה ומתפתחות יבלות, אפשר להיעזר בפלסטרים עם חומצה סליצילית שעוזרת בקילוף היבלת ומרפאת את העור הפגוע.

תסמינים נוספים של הליכה מרובה הם כאבי שרירים ומפרקים. כדאי לצרף לתיק משחה להקלה על כאבים ושרירים תפוסים, כמו ארניקה, אקסיפן, בן גיי וכדומה. הליכה מרובה ומאומצת יכולה לגרום לשפשפות. כדאי להצטייד במשחה פשוטה לתפרחת חיתולים או בטלק לטיפול בבעיה.

אקלים חורפי ויבש. שינוי בטמפרטורה עלול לגרום לבעיות של יובש בעור, בכפות הידיים, בעור הפנים ובשפתיים. מומלץ להצטייד מראש בקרם ידיים וקרם פנים מועשרים בלחות. עדיף לרכוש קרמים ושפתוני לחות שמשלבים מקדמי הגנה מפני קרינת השמש.

טמפרטורה נמוכה יכולה לגרום להצטננות ולשפעת. כדאי להצטייד בטיפות אוזניים, טבליות מציצה לגרון, תרופות לנזלת, וספריי לטיפול בגודש באף (אפשר להשתמש גם בתמיסת מי מלח).

 

תיק עזרה ראשונה לחופשה ביעדים אקזוטיים וטרופיים- דרום אמריקה והמזרח הרחוק

מניעה וטיפול בעקיצות יתושים. יעדים אקזוטיים וארצות טרופיות ידועים כמקומות שיש בהם ריכוז גבוה של יתושים ושאר חרקים. תכשירים על בסיס גל אלו-ורה בריכוזים שונים או משחות שמכילות חומרים אנטיהיסטמינים, כמו פניסטיל גל, טיאודנטול ואחרים, מרגיעים את האזור המגורה ומונעים גירוד יתר, שעלול להתפתח לפצע באזור העקיצה.

שלשולים והקאות. במדינות עולם שלישי בהן מזג האוויר הוא טרופי יש סיכון גבוה שהמזון המקומי ישפיע לרעה על מערכת העיכול. בעלי עבר של בעיות עיכול רצוי שיצטיידו בתרופות לטיפול בשלשול חריף. רצוי גם לקחת תמיסה שנקראת אלקטרו רייס שמסייעת להחזרת אלקטרוליטים ומינרלים חיוניים שאבדו בזמן שלשול. מומלץ למי שאין לו עבר של בעיות עיכול לצרף לתיק, ליתר ביטחון, תכשיר קל בטן או פינק ביסמוט לטיפול בשלשולים, בחילות והקאות. כדי להימנע מזיהומים בדרכי העיכול מומלץ להשתמש בטבליות לטיהור מים ובנוזל לחיטוי הידיים לפני ואחרי הארוחה, אם אין אפשרות ליטול ידיים עם מים וסבון.

חופשת בטן גב ביעדים עם ים או ברכה

חדירה של מים לאוזניים, בכמות רבה, בעקבות בילוי שעות רבות בברכה או בים יכולה לגרום לדלקות אוזניים. כדי לייבש את הנוזלים שחדרו לאוזניים ולהקטין סיכון לדלקות אוזניים, כדאי להשתמש בתכשיר שנקרא דריי איר. זהו תרסיס שסופח נוזלים שהצטברו באוזניים.

 

חופשה נעימה!

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …