בכי ממושך

תינוק חדש במשפחה – 10 עצות מעשיות

תינוק חדש שזה עתה נולד מביא איתו מערבולות של פעילות והתרגשות לחיי זוג שהפך באחת למשפחה. גם אם אין זה התינוק הבכור, הופעתו של העולל התובעני וחסר הישע פירושה שפע של עקות ועייפות מצטברת.

עשר עצות מעשיות איך לשלוט מעט יותר טוב בעקות ובלחצים שמביא אתו תינוק חדש:

  1. דאגו לעצמכם. התגברו על הדחף להפוך קפאין לרכיב תזונה מרכזי או לתחליף לשינה. במקום זאת, הקפידו על תזונה בריאה, שתיית שפע של מים וגם אוויר צח לא יזיק מדי פעם. ישנים כאשר התינוק ישן. ומתכננים לוח זמני שינה בלילה עם בן הזוג שיאפשר לשניכם לנוח ולטפל בתינוק. עשו כל יום דבר שמסב לכם הנאה, עם התינוק או בלעדיו. הרגלים טובים מסייעים לנו בשימור הכוחות שאנו זקוקים להם בטיפול ברך הנולד.
  2. קבעו כללי ביקור. חברים ובני משפחה עשויים להופיע ללא הודעה מוקדמת כדי להביע את התפעלותם מהתינוק החדש. הביאו לידיעתם של אוהביכם מהם הימים שנוחים לביקור ומהו משכו הרצוי של ביקור. עמדו על כך שהמבקרים ייטלו את ידיהם לפני שהם אוחזים בתינוק, ובקשו מאלה שחולים להישאר בביתם. אל תחששו לוותר לפעמים, אם מתעורר הצורך, על נימוסי חברה מקובלים. אפשרו לאורחים שאתם סומכים עליהם לטפל בתינוק כאשר אתם זקוקים למנוחה.
  3. קבעו שגרת חיים חדשה. לעולם לא מוקדם מדי לנסות לייצב חיי שגרה, אך הניחו לתינוק לקבוע את הקצב. אפשרו לעצמכם זמן בשפע להנקת התינוק, להחלפת חיתולים ולפרצי בכי. צמצמו בפעילויות קבועות מראש, ואפשרו לעצמכם לצאת מהבית מדי פעם לקניות ולהשלכת החיתולים המלוכלכים לפח.
  4. צפו לעליות ומורדות במצב רוחכם. אפשר שתעברו ממצב בו אתם מעריצים את תינוקכם ומתפעלים מאבריו הזעירים למצב שבו אתם מתאבלים על אובדן עצמאותכם או למצב בו אתם מודאגים מיכולתכם לטפל כראוי בתינוק, וכל זאת בין החלפת חיתול אחד למשנהו. שינויים במצב הרוח מתחוללים ושני בני הזוג עייפים וחרדים כאחד. אל תחששו לשוחח על מה שמטריד אתכם, החל מקשיים כלכליים אפשריים וכלה מאי-יכולת להרגיע את התינוק. שיחה טובה שומרת אתכם מחוברים. צחוק משותף יכול להקל על מצב הרוח.
  5. הגמישו את כללי התנהגותכם. החביאו את המטאטא והשאירו לפעמים קצת אבק בבית. זה בסדר לאחסן את הכביסה הנקייה בסל הכביסה או בערמות על רצפת חדר התינוק. אפשר לאכול כריך קר או מנת דגני בוקר אם עייפים מדי מכדי להכין ארוחה כהלכתה.
  6. צאו מהבית. אם אתם חשים שאתם עומדים לטפס על הקירות בגלל התינוק, קחו אותו לטיול בחוץ. אם אפשר, תנו לאדם שאתם סומכים עליו לשמור על התינוק וצאו לשאוף אוויר צח בחוץ.
  7. הסכימו לקבל עזרה. כאשר חברים ובני משפחה מציעים את עזרתם, קחו אותה. אפשרו להם להחזיק את התינוק, לקפל כביסה, לבצע מעט מטלות ובעצם כל דבר שמסייע לכם ומקל במעט.
  8. שמרו על יחסים עם אחרים. התינוק זקוק לאהבה ולתשומת לב, אך נזק לא ייגרם לו אם תשקיעו מזמנכם גם באחרים. אם יש לכם ילדים אחרים הקפידו על מפגשים פרטיים עימם. צאו לבלות באופן מתוכנן ופגשו חברים ליציאה למסעדה או לסרט.
  9. שמרו את החוויות. ימי התינוקות לא יארכו זמן רב. העריכו את הרגעים שלא ישובו אפילו בעיצומו של תוהו ובוהו.
  10. דעו לבקש עזרה נוספת. הורות היא אתגר, אפילו בימים טובים. אם אתם מדוכאים או שאתם חווים קשיי התאמה לחיים עם תינוק חדש, אפשר ורצוי להתייעץ עם מומחה לבריאות הנפש. רכישת כלים להתמודד ולשאת בעקה חדשה בחיים יכולה לעזור לכם ליהנות מהעושר הרב שטמון בהורות.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …