חוסר בתמיכה זוגית

תוספי תזונה לנשים

הגעת לגיל ההתבגרות?

קיבלת מחזור ראשון?

את בהריון?

מניקה?

בלחץ?

מרגישה חולשה?

מצאו שלקית באנמיה ושחסר לך ברזל?

דלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן?

בחילה?

תסמיני גיל המעבר?

גלי חום?

כל אישה יכולה לסייע לעצמה בעזרת תוספי תזונה לשיפור איכות חייה. נשים בכל גיל יכולות ליהנות מפתרון למגוון בעיות על-ידי נטילת תוסף תזונה נכון ומתאים.

הגוף הנשי עובר שלבי התפתחות רבים במהלך החיים. החל מגיל ההתבגרות, קבלת המחזור הראשון, דרך הריון ולידה, וכלה בגיל המעבר.

 

תוספי תזונה לנשים בגיל ההתבגרות

גיל זה מאופיין בתזונה לא מאוזנת. אידאל הרזון גורם לנערות רבות להתנסות בדיאטות חריפות. עקות ומתחים אופייניים בעת מבחנים, מצב הרוח אינו יציב ומשתנה חליפות.

דיאטת הרזיה. מחקרים מראים שבחברת השפע המודרנית, רוב האנשים אינם מקבלים את הכמות הנאותה של ויטמינים ומינרלים בתזונתם. רכיבים אלו חיוניים לשמירת בריאותנו ומחסור בהם יכול לגרום למחלות ולחולשות. תוספת יומית של מולטי ויטמין מומלצת לרוב האוכלוסייה ובמיוחד למי שתזונתו לקויה, לנמצאים בדיאטה לירידה במשקל, לסובלים ממתח, מחולשה ומעייפות, ולנוטלים תרופות.

ישנו מיתוס בקרב האוכלוסייה שוויטמינים ומינרלים גורמים להשמנה. לא היה ולא נברא. עודף בקלוריות הוא הגורם להשמנה. בכל מקרה, אם בכמוסה או בטבלית של תוסף תזונה יש 5 קלוריות או יותר, מחייב הדבר בסימון על גבי האריזה.

לנערות ולנשים הנמצאות במשטר של דיאטת הרזיה מומלץ לצרוך מולטי-ויטמין כדי להשלים חוסרים תזונתיים. מומלץ אף לצרוך חומצת שומן מסוג אומגה 3 שהיא אחד החוסרים התזונתיים השכיחים ביותר בעולם המערבי.

תוספים שיכולים לסייע בדיאטת הרזיה:

אומגה 3 – נמצא במחקרים כי משפר מצבי לחץ ומתח.

ויטמין B – עוזר למצבי לחץ ומתח.

מולטי-ויטמין – כתוסף לשלמת רכיבי תזונה אשר חסרים בדיאטות הרזון.

 

פצעי בגרות

הסיבה העיקרית להופעת אקנה (פצעי בגרות) מגיל ההתבגרות ואילך, היא פעילות יתר של בלוטות החלב של העור וחסימתן. בלוטות אלו קיימות בעור מהלידה, אך בגיל ההתבגרות, עקב פעילות מוגברת של הורמוני מין גבריים שנקראים אנדרוגנים, גדלות הבלוטות ומייצרות כמות רבה של חומר שומני שנקרא חלב.

תוספים שיכולים לסייע לפצעי בגרות:

אבץ – תוספת אבץ חשובה במצבים רבים ובמיוחד לאקנה.

אומגה 3 – מחסור בחומצות שומן חיוניות אלו יכול להחמיר מחלות עור שונות. חומצות שומן אומגה 3 הן חומר מוצא לחומרים אנטי-דלקתיים בגוף ומכאן חשיבותן במקרי אקנה.

ויטמיני B – מצבי לחץ ועקה, שאופייניים ללוקים בפצעי בגרות גורמים לדלדול בכמות ויטמיני B בגוף.

 

תוספי תזונה לנשים בגיל הפריון

מעל למחצית הנשים בגיל הפריון סובלות מתסמונת קדם מחזור. תסמונת קדם מחזור היא קבוצה של תסמינים שמופיעה אצל נשים כמה ימים לפני תחילת המחזור. התסמינים רבים ומגוונים, ונבדלים מאישה לאישה, הן בחומרתם והן במשכם.

התסמינים כוללים: עצבנות, מצבי רוח משתנים, רגישות יתר, חרדות, עלייה במשקל, נפיחות בקצות הידיים והרגליים, רגישות וכאבים בשדיים, כאבי בטן והתכווצויות, כאבי ראש, תשוקה למתוקים, תיאבון מוגבר, עייפות, טשטוש ועוד.

תוספי תזונה שיכולים לסייע בתסמונת קדם מחזור:

כאבי מחזור אינם גזרת גורל. אחת הסיבות לתסמונת זאת היא פגיעה במאזן חומרים בגוף שנקראים פרוסטגלנדינים. הפרת האיזון נגרמת בעקבות מחסור בחומצות שומן הכרחיות וביניהן חומצות שומן אומגה 3. מומלץ ליטול תוסף תזונה של אומגה 3 מכיוון שהגוף אינו יכול לייצרה והיא חסרה בתפריט המערבי.

 

הריון והנקה

אורח חיים בריא, ותזונה נכונה ומאוזנת משפיעים על מהלך ההריון. לחומצות שומן אומגה 3 חשיבות מיוחדת בזמן ההריון ובמיוחד בטרימסטר השלישי ובזמן ההנקה. מחקרים מצביעים על כך שתוספת אומגה 3 מיטיבה עם מהלך ההריון ועם התפתחות התינוק.

חוסר בברזל אופייני לנשים רבות בתקופת פוריותן, ובמיוחד בתקופת ההריון.

שינויים באופי ובכמות ההפרשות האינטימיות הנן תופעה נפוצה מאוד במהלך חיי האישה וגם בעת הריון. במהלך ההריון מתגברת כמות ההפרשה אצל כל אישה ובמקביל חלה עלייה בשיעור הזיהומים (פטרייתיים בעיקר). יש חשיבות רבה לטיפול באמצעים בטוחים לאם ולעובר.

דלקות ממקור פטרייתי מציקות במיוחד ויש חשיבות מיוחדת לאבחון ולטיפול בדלקת נרתיק חיידקית במהלך ההריון. (חשוב להיוועץ ברופא במידה ויש שינוי במאפייני ההפרשות).

שילוב של טיפול פרוביוטי (חיידקים ידידותיים) המותאם לזיהומים בנרתיק, במקביל לטיפול תרופתי, יכול לזרז את ההחלמה ולשפר את הטיפול. המשך נטילת טיפול פרוביוטי יכול להפחית הופעת זיהומים בעתיד.

מולטי ויטמין אינו תחליף לתזונה נכונה ומאוזנת אך נטילת מולטי-ויטמין פרנטל שמותאם לנשים בהריון מסייעת במניעת מרבית החוסרים התזונתיים. במקרים רבים, ככל שההריון מתקדם, יורדת רמת ההמוגלובין בדם ומתרוקנים מאגרי הברזל, אפילו בקרב הנשים שנוטלות מולטי ויטמין להריון.

חשוב להיות במעקב של הרופא המטפל.

 

דלקות בדרכי השתן אצל נשים בהריון

דלקות בדרכי השתן הנן תופעה שכיחה אצל נשים. אחת מכל שלוש תלקה בדלקת בשלפוחית השתן לפחות פעם אחת בחייה. השינויים הרבים בתקופת ההריון הופכים את דרכי השתן של האישה לפגיעים מאוד בזמן ההריון. הטיפול בזיהום יתבצע לפי הנחיות הרופא המטפל.

נטילת חמוציות באופן שוטף מומלצת לנשים שלוקות בדלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן. החמוציות נמצאות בשימוש נרחב בעולם. פרי החמוציות מכיל רכיבים רבים עם תכונות ריפוי, ביניהם רכיבים שאחראים על ירידה בשיעור דלקות בדרכי השתן. רכיבים אלו מונעים מהחיידקים להיצמד אל דופן שלפוחית השתן. החיידקים נשטפים החוצה בזרם השתן לפני שהם מתרבים וגורמים לדלקות.

תוספי תזונה שיכולים לסייע בעת הריון והנקה:

אומגה 3 – להתפתחות תקינה של העובר ולהקטנת הסיכון לדיכאון לאחר לידה.

ברזל רך – לשיפור משק הברזל בגוף ולהקטנת הסיכון לאנמיה.

פרוביוטיקה – תגבור כמות החיידקים הטובים לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף (המערכת החיסונית).

ג'ינג'ר – להפחתת בחילות, כולל בחילות בוקר שאופייניות לתקופה הראשונה של ההריון

חמוציות – להפחתת הסיכון לדלקות בדרכי השתן בעת הריון.

 

תוספי תזונה לנשים בגיל המעבר

תקופת גיל המעבר, שמבשרת על תום תקופת הפוריות, מתחילה כאשר רמות הורמוני המין הנשיים, אסטרוגן ופרוגסטרון, יורדות בהדרגה, עד הפסקה מוחלטת של ייצורם בשחלות והפסקת הוסת. השינויים ההורמונליים והגופניים בתקופה זו חושפים את הנשים לסיכונים בריאותיים ונפשיים רבים: גלי חום, יובש נרתיקי, הזעות ספונטניות  עליות וירידות במצב הרוח, השמנה, ואבדן גמישות וחיוניות העור, וסיכון מוגבר לירידה בצפיפות העצם ולמחלות לב וכלי דם.

הקפדה על ההיבט התזונתי, בצירוף תוספי תזונה מתאימים, יעזרו לנשים בגיל המעבר להתמודד עם תקופה זו במינימום תרופות ובמקסימום רוגע ובטחון.

תוספי תזונה שיכולים לסייע בגיל המעבר:

אומגה 3 – התזונה הישראלית דלה מאוד בחומצות שומן מסוג אומגה 3. אומגה 3 חשובה מאוד בהפחתת תהליכים דלקתיים בגוף. חומצת שומן זו עוזרת לדילול דם ולהפחתת צמיגותו ובכך משפרת את זרימתו בגוף. ממחקרים שהתפרסמו עולה שחומצות שומן אומגה 3 חשובות ביותר לבריאות הלב וכלי הדם, לבריאות הנפש, לבריאות השלד והמפרקים ולהפחתת הסיכון למחלות שונות.

קוהוש שחור – מחקרים בשנים האחרונות התמקדו ביכולתו של צמח מרפא זה לתמוך בנשים בגיל המעבר, ולמתן את התסמינים שמלווים תקופה זו, כגון הקלה על גלי החום.

פרוביוטיקה למערכת העיכול – מערכת עיכול תקינה חשובה לבריאות כללית בגוף. מספר רב של מצבי בריאות קשור לפגיעה במערכת העיכול או לפגיעה באוכלוסייה התקינה של החיידקים. תגבור מערכת העיכול בחיידקים טובים חשוב עם העלייה בגיל ובעיקר לסובלים מבעיות עיכול שונות, בעת נטילת אנטיביוטיקה וכטיפול נוסף בקנדידה ובפטרייה בנרתיק.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …