שמירה על קצב הלב

שמירה על קצב הלב – מדריך אביזרים

קוצבי לב, דפיברילטורים ואביזרים רפואיים אחרים, שמטרתם שמירה על קצב הלב, הצילו את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) בוחן אביזרים אלה, מאשר אותם לשיווק ומפקח עליהם בארה"ב. אישור של FDA לאביזרים רפואיים נחשב בעולם כהוכחה לבטיחות ויעילות האביזר ומקובל על רוב ממסדי הבריאות בעולם כאמין ורציני.

שמירה על קצב הלב – מדריך מונחים ואביזרים

להלן רשימת מונחים שכיחים ואביזרים שכיחים עם הסבר קצר של ה- FDA שיוכלו לעזור בהבנת המלצות הרופא בנושא של אביזרים ללב:

קוצבי לב: אלה אביזרים קטנים שמופעלים על-ידי סוללה ומושתלים בגוף. קוצבי לב משחררים שוק חשמלי כדי להשיב את קצב הלב למצב תקין כאשר דופק הלב אטי מדי.

דפיברילטור מושתל: אביזר שמשחרר שוק חשמלי כדי להשיב את קצב הלב למצב תקין כאשר דופק הלב מהיר מדי.

דפיברילטור חיצוני אוטומטי: אביזר אוטומטי נייד שנמצא במקומות ציבוריים. האביזר מסייע להשיב את קצב הלב התקין כאשר ליבו של אדם מסוים מפסיק באופן פתאומי ולא צפוי לשאוב דם (דום לב).

צנתרי צריבה: אלו הן צינוריות גמישות וארוכות שמושחלות על גבי שריר הלב או בתוכו על מנת לטפל בפעימות לב מהירות מדי. הצינוריות משנות את המוליכות החשמלית של אזורים קטנים ברקמת שריר הלב שגורמים לקצב לב לא תקין.

אביזרים להרחבת כלי דם: אלו הן צינוריות ארוכות ודקות שמושחלות דרך כלי דם גדול (עורק במפשעה או באמה) אל עבר כלי דם מוצר או חסום, בדרך כלל בשריר הלב. באזור החסימה מנפחים בלון שמרחיב את כלי הדם הפגוע, מאפשר זרימה מוגברת של דם, מפחית את הכאב בחזה ומטפל בהתקף לב.

מסתמי לב מלאכותיים: אביזרים אלה נועדו כדי להחליף מסתמי לב חולים או מסתמים שאינם מתפקדים כשורה. תפקיד המסתמים הוא לכוון את זרימת הדם בלב. ישנם מסתמים מלאכותיים שהם מסתמים מכניים וישנם מסתמים שנלקחים מחיות או מתורמי אברים שנפטרו.

תומכנים (סטנטים): אלו הן צינוריות שמקובעות בכלי הדם כדי לשפר את זרימת הדם. חלק מהתומכנים מכילים תרופות כדי להקטין את הסיכון שהעורקים ייחסמו שוב.

משאבת לב חיצונית: זוהי משאבה מכנית שמסייעת ללב חלוש לשאוב דם ביעילות. השימוש המקורי של אביזר זה היה מיועד להיות קצר מועד עד שתמצא תרומת לב, אך כיום משמשות משאבות לב גם בטיפולים ארוכי טווח במטופלים עם אי-ספיקת לב חמורה שאינם מתאימים להשתלת לב.

מחלות לב הן גורם מוות מוביל בארה"ב ובעולם המערבי.

מקור: הודעה לעיתונות של ה- FDA מתאריך  2.4.2017

עוד על אי-ספיקת לב

 

 

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …